icn
icn
icn
img

מהי חשיבות תיעוד התהליכים העסקיים במערכת ERP

ERP היא מערכת מידע שמרכזת בתוכה את כלל הנתונים הרשמיים שנאספים בארגון כלשהו, עסק, חברה, או ארגון אחר. הרעיון הוא ליצור מטריה משותפת שתחתיה ירוכז כל המידע הקשור לפעילות של הארגון, כך שכולם יוכלו לגשת אליו בצורה נוחה ומהירה ולא לבזבז זמן במרדף אחרי עובדים שונים מכל מיני מחלקות וחטיבות בארגון. הכנו כאן בשבילכם הסבר על החשיבות העצומה שיש לתיעוד התהליכים העסקיים במערכת.

img

אז מה זה בעצם מערכת ERP

האותיות ERP הן ראשי תיבות של המילים Enterprise Resource Planning, או בעברית - מערכת לתכנון משאבים. המערכת, כפי שהסברנו, מרכזת תחתיה את כל הנתונים הרשמיים של העסק שלכם כך שתוכלו לנהל את כל הפעילות במקום אחד. במערכת משתמשים הרבה מאוד ארגונים לטובת כלל הפעילויות השגרתיות שלהם: ניהול חשבונות ופרויקטים, ביצוע רכש, קשרי לקוחות, שרשראות אספקה, ועוד. המערכת בעצם מקשרת את כל תתי התחומים הנפרדים שיש בעסק והופכת אותם ליחידה אחת עם זרימה וחיבור. 

מה היתרונות של מערכת ERP?

היתרון הגדול ביותר של המערכת הוא האחידות שהיא מייצרת בעסק. במקום שכל מחלקה תחזיק את הנתונים שלה בפורמט שונה ושמנהל מחלקה אחד לא ידע מה קורה במחלקה השנייה, כולם רואים הכל. יש שיקוף של הנתונים, כולם מדברים באותה שפה, ומודעים לכלל ההתנהלות העסקית. בעזרת השימוש במערכת תמנעו מצב של כפילות נתונים, או מצב בעייתי יותר של מחסור בנתונים. 

אז למה חשוב מאוד לתעד את התהליכים העסקיים במערכת ERP?

הכנו לכם כאן הסבר קצר על חשיבות התיעוד של הפעילות העסקית במערכת וחילקנו אותו לשתי סיבות עיקריות:

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

הסיבה הראשונה היא שבלי תיעוד מקיף המערכת פשוט לא שווה, או שווה הרבה פחות. כל הרעיון במערכת הוא ריכוז של כלל הנתונים מהעסק ושיקוף שלהם לכל החלקים השונים בעסק. בלי תיעוד של התהליכים העסקיים אתם מונעים מהמערכת לעשות את העבודה שלה בצורה הכי טובה. העובדים והמנהלים של המחלקות השונות לא יקבלו שיקוף מלא של העבודה, והתכנון לא יהיה מיטבי. מערכת ERP בלי תיעוד של התהליכים העסקיים היא כמו מכונית יוקרה עם שלושה גלגלים. זהו מוצר מעולה, אך הוא מאבד את האפקט העיקרי שלו.

הסיבה השנייה קשורה לטיוב הפעילות שלכם וקבלת החלטות מושכלת. ברגע שיש לכם את כל הנתונים זמינים בפורמט אחיד ובמקום אחד, קל מאוד לגשת אליהם. הנתונים מהמערכת מאפשרים ניתוח מתקדם שלהם והסקה של תובנות רבות. אם תבצעו ניתוח טוב של הנתונים מכלל המחלקות בעסק שנאספו למערכת ERP תוכלו לקבל החלטות מושכלות על בסיס נתונים ולא לפי תחושות בטן, ולבנות אסטרטגיה עסקית טובה ומוצלחת יותר שתיקח את העסק שלכם עוד כמה צעדים קדימה.

sbitsoft

Sbitsoft היא חברה מהמנוסות והוותיקות בעולם פיתוח פתרונות לעסקים. החברה פעילה כבר 12 שנה בתחום, והיא הרימה מאות פרויקטים מוצלחים ביותר עם מגוון רחב של לקוחות. צוות החברה מתייחס לכל לקוח בצורה אישית, וכל פרויקט שנכנס מקבל את מירב תשומת הלב, כאילו שהוא הפרויקט היחיד שעליו עובדים. הכיף הגדול בעבודה עם Sbitsoft נובע מכך שאנשי החברה מבינים שבעל העסק מכיר את העסק שלו בצורה הטובה ביותר ונשארים קשובים לרעיונות ולהמלצות שלו, בעוד שבחברות אחרות לא תמיד יכבדו את דעתו. 

סיכום
מערכת ERP היא צורך די בסיסי בכל עסק שרוצה ללכת צעד קדימה. המערכת מייעלת מאוד את העבודה ומעניקה גישה נוחה ומהירה לכלל הנתונים שנאספים בעסק. אבל כדי למצות אותה חשוב להקפיד על תיעוד מלא. 
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521