icn
icn
icn
img

איך למדוד את הצלחת ההטמעה של מערכת ERP בארגון

מערכת ERP - Enterprise Resource Planning System היא מערכת שמרכזת בתוכה את כל המידע הרשמי שנאסף בארגון. מטרתה היא לאפשר לארגון לנהל את הפעילות שלו במקום אחד, החל מניהול החשבונות ועד לתפעול שרשראות אספקה. מדובר על מערכת מתוחכמת שמחברת את כל התחומים שבהם העסק עובד, ומאפשרת זרימת מידע חלקה בין המחלקות השונות.

 

img

איך זה עובד בפועל?

מערכת הERP, או בתרגום לעברית - מערכת לתכנון משאבי ארגון, מרכזת בתוכה כל כלל הנתונים הרשמיים שנאספו על ידי כל המחלקות והחטיבות השונות בארגון שלכם. אם זה נתונים על רכש, נתונים על ניהול פרויקטים, וכל נתון אחר שאתם יכולים להעלות על דעתכם. ברגע שכל הנתונים מרוכזים במקום אחד ובפורמט אחיד לא יכול להיות מצב של כפילות בנתונים או של חוסר בנתונים שנפלו בין הכיסאות. בנוסף, הגישה לנתונים קלה ומהירה, וכל בעל תפקיד בעסק יכול לצאת מהפינה הקטנה שלו ולהבין קצת יותר טוב את התמונה הגדולה של מה שקורה.

איך נמדוד את ההצלחה של הטמעת מערכת ERP?

כדי להבין האם פרויקט מסוים הצליח, חשוב להגדיר קודם כל מהם מדדי ההצלחה שלנו. ישנם שלושה מדדים מוכרים ובסיסיים ביותר שאותם נציג כאן לפניכם. חוץ מאלה, נציג גם מדדים נוספים שקשורים יותר למערכת עצמה.

המדד הראשון -מספר המשתמשים במערכת בפועל אל מול התכנון המקורי. חשוב לבדוק לאחר שהמערכת הוטמעה כמה אנשים משתמשים בה בפועל ביחס לתכנון הראשוני שלכם. זוהי אינדיקציה מצוינת להצלחת ההטמעה או לחוסר ההצלחה שלה.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

המדד השני -לוחות הזמנים. לאחר סוף התהליך חזרו אל המסמכים מתחילתו ובדקו האם עמדתם בלוח הזמנים המתוכנן? האם הקדמתם אותו? האם איחרתם? ואם כן, בכמה זמן, ומהן הסיבות המשוערות לאיחור?

המדד השלישי - התקציב. אחרי סיום הפרויקט אתם יודעים כמה הוא עלה לכם בפועל. זה הזמן לגשת אל התכניות הראשוניות ולראות האם ישנה התאמה או פער תקציבי בין הציפיות למה שקרה בפועל.

המדד הרביעי - יעילות המערכת. חשוב להבין מהעובדים שלכם כמה מהם מרגישים שהעבודה שלהם יעילה יותר לאחר הטמעת המערכת, כמה זמן הם מעריכים שהיא חוסכת להם, והאם היא מסייעת להם להגדיל ראש ולהבין טוב יותר מה קורה בחברה?

המדד החמישי - חיבור וממשק בין מחלקות שונות. בסופו של דבר, מטרתה העיקרית של המערכת הוא להפוך את המחלקות השונות ליחידה אחת. בדקו עד כמה יש זרימה, הבנה ושיתוף פעולה בין המחלקות השונות בעסק.


Sbitsoft

אם אתם מחפשים חברה שיודעת לספק פתרונות פיתוח עבור העסק שלכם, אז אין שום ספק שחברת Sbitsoft היא הכתובת הטבעית. מדובר על חברה עם רזומה מוצלח מאוד של כ- 200 פרויקטים מוצלחים עם ניסיון של כ- 12 שנים בתחום. עובדי החברה גמישים ואוהבים לחשוב מחוץ לקופסה, וכל פרויקט מקבל יחס VIP. אחד היתרונות הגדולים בעבודה עם החברה הוא ההבנה של העובדים בה שבסופו של דבר, מי שמכיר את העסק הכי טוב הוא בעל העסק. לכן, בעבודה מול Sbitsoft, לא תשמעו אמירות מזלזלות כמו בעבודה מול חברות אחרות. ההיפך, צוות הפיתוח ישמח תמיד לשמוע את דעתכם בכל עניין ולקבל ממכם רעיונות ועצות. בקיצור, אם אתם מחפשים גוף שיסייע לכם בפתרונות פיתוח לעסק, אין לכם מה להתלבט. 

סיכום

מערכת ERP יכולה להרים את העסק שלכם גבוה מאוד. אבל כמו בכל תהליך הטמעה, חשוב להיות עם יד על הדופק ולבדוק את ההצלחה. 
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521