icn
icn
icn
img

מערכת לניהול מלאי

ניהול מלאי בארגון יכול להיות אתגר רציני, והדבר מתנהל במקביל לניהול ספקים וניהול רכש. ניהול המלאי מהווה רכיב חשוב בשרשרת האספקה כולה , והוא כולל היבטים של כגון שליטה על עלות המלאי כולל תיקי יבוא ומחירי העמסה, ניהול הזמנות, בקרה על כמות המלאי שנמכר ועוד. מובן מאליו שהיום קשה מאוד עד בלתי אפשרי לעשות את כל זה לא התוכנה המתאימה. אז מה כוללת מערכת מודרנית לניהול מלאי ומה דרוש בשבילה? על כך נדבר במאמר.

 

img

מערכת ניהול מלאי, מערכת לניהול רכש ומערכת לניהול ספקים – מהן הדרישות העכשוויות בתחום?

ההגדרה של ניהול המלאי היא פשוטה: אתם נדרשים להיות בעלי המלאי הנכון בזמן הנכון, במקום הנכון ובתמחור הנכון. אבל כיצד מטמיעים את תהליכי ניהול המלאי האופטימליים, על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר? היום אנו מדברים על מערכת לניהול המלאי, והתוכנות האלה טובות ביותר לעסק שלכם גם אם בכלל אין לכם חנויות פיזיות, אלא רק אתר קניות אינטרנטי.

מערכת לניהול מלאי - מה צריך להיות כלול במערכת

ראשית יש לבדוק מה צריכות להיות התשתיות של המערכת. נתחיל מכך שכיום בקטלוג חשוב להקפיד על כך שכל השדות הנחוצים יופיעו בו. אלה צריכים להיות שדות של מספר פרטי, מלאי מינימום ומקסימום, כמויות לרכש/ייצור, פרטי הספק הראשי, כן שדות חופשיים שיאפשרו לנו ניהול קל יותר, כולל הוצאת דוחות. לעתים קיים צורך גם בתאריכים שונים כגון תאריכי פג תוקף, תאריכי אחריות לכל פריט וכדומה. אם המערכת כולל ניהול מחסן, הרי חייבים להוסיף את מיקום הפריט במחסן.
מערכת לניהול מלאי חייבת לתמוך בניהול גמיש של מחירונים ותמחור כדי לאפשר קבלת החלטות מהירה וקלה, כולל תמיכה במבצעים ובונוסים של הספק, למשל.
עסקים קטנים לרוב נוהגים לסמוך על גיליונות אקסל כדי לנהל את המלאי, הרכש והספקים. אבל תגלו במהרה שהעסק שלכם זקוק למערכת אשר עוקבת אחרי כל הפעילות של האספקה, המכירה והרכש בזמן אמת. במיוחד כאשר העסק גדל ומתרחב, נוצר צורך דחוף בשדרוג ושיפור מערכות המידע שתומכות בהחלטות המלאי של העסק והמעקב אחר כל הפעילות.

תוכנה לניהול מלאי - חישוב המלאי הנכון

החזקת המלאי הנכון היא קריטית לתפעול השוטף של העסק: אם תזמינו או תייצרו מעט מדי, הלקוח עלול לחפש את הפריט במקום אחר. אם תזמינו ותרכשו יותר מדי, אתם עלולים להיתקע עם מלאים גדולים ללא כל דורש ועלויות המימון ינסקו , ואז תאלצו לצאת במבצע כדי לחסל את המלאי, במיוחד זה קריטי אם המלאי שלכם רגיש מבחינת התוקף. מערכת לניהול מלאי מודרנית מסוגלת לחשב ולעזור לכם בהחלטה על מועד הזמנה חדשה מהספקים או מהייצור.
נתוני המלאי והמכירות שיש ברשותכם צריכים לספק לכם את החומר לקבלת החלטות נכונות. מערכת לניהול רכש ותוכנה לניהול ספקים יתמכו בכל הפעילות סביב המלאי מכל החזיתות.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

תוכנה לניהול מלאי מסייעת גם בתמחור

אתם לא רוצים לשלם יותר מדי עבור הפריטים שהעסק שלכם רוכש או מייצר, אבל מחירים נמוכים יותר הם לא בהכרח מחירים טובים יותר . לפעמים, למשל, ספקים מבטיחים כי בקניית כמות גדולה ב- 20% תקבלו  10% הנחה.  אך האם זו החלטה הכי נבונה עבור העסק שלכם, לרכוש 20% יותר? מערכת לניהול מלאי מסייעת לכם לקבוע למעשה את הכמות הכדאית להזמנת הרכש מבחינת העסק שלכם. התוכנה מסייעת להקטין את הוצאות העסק כתוצאה מהאופטימיזציה של כמויות ההזמנות.

מערכת לניהול רכש

 מערכת לניהול רכש מסייעת לא רק לקבוע את המספר האופטימלי של פריטים לרכש, אלא גם דברים אחרים, למשל, כל הסיפור של תאריך המשלוח. מובן שאתם רוצים שהמשלוח החדש של הפריטים יגיע בדיוק בזמן כאשר המשלוח הקודם שלכם עומד להימכר. אם המשלוח החדש יגיע מוקדם מדי אתם עלולים להיקלע לבעיית אחסון, ואם המשלוח יגיע מאוחר מדי אתם עלולים להיקלע לסיטואציה של מחסור במלאי ולקוחות מאוכזבים. לכן כדאי לתת לטכנולוגיה לעזור לכם עם כל התחום של הרכש, לרבות תאריכים, מחירים וכמויות.
לסיכום, תהליכים ממוחשבים של מיהול המלאי של העסק שלכם, יפנו לכם זמן רב שתוכלו לנצל לקבלת החלטות שיווקיות ואסטרטגיה, למשל. תוכלו להשתמש בדוחות מהמערכת כדי לראות קדימה ולקבל החלטות מושכלות. מניסיון של הלקוחות שלנו, המערכות לניהול מלאי חוסכות לא מעט שעות למנהל העסק! אנו נוכל לספק לכם את המערכת לניהול מלאי, המערכת לניהול רכש ותוכנה לניהול ספקים, עם כל המאפיינים הדרושים לעסק שלכם.
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521