icn
icn
icn
img

מה יקבע את ההצלחה או הכישלון של הטמעה ושימוש במערכת ERP חדשה בארגון

לא די בלקחת חברה להטמעת מערכת ERP ולרוץ על זה, הטמעת מערכת ERP דורשת חשיבה, צורך ושיתוף פעולה בין גורמים רבים. במאמר הבא, אספנו את כל הסיבות להצלחה או כישלון של מערכת ERP בארגון.

 

img

מערכת ERP

לפני שנתחיל לרוץ על הסיבות להצלחה או כישלון של מערכת ERP בארגון, בואו נתחיל ממה זה בכלל מערכת ERP. המטרה של ERP היא לסייע בניהול הארגון ולהגיע למטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם. 
המטרה היא לרכז את כל העבודה במקום אחד: כל המידע, כל הדוחות, כל הלקוחות, כל הספקים – הכל במקום אחד.

אילו פרמטרים משפיעים על הצלחתה של מערכת ERP?

1 | הגדרת יעדים אסטרטגיים
חברות המטמיעות מערכות ERP, עושות את זה לארגונים רבים, אבל לרוב הדרישה מגיעה מהחברה עצמה. למה? כי לכל חברה של מסד נתונים אחר, מערכות שונות איתן היא עובדת, ניהול אחר ולא פחות חשוב, יעדים אסטרטגיים שונים. 
בדיוק בגלל הסיבות האלו, חשוב לוודא שהטמעת מערכת ה-ERP מבוססת על היעדים שהצבתם ותומכת בהם. יש לעשות תיאום ציפיות אל מול החברה המטמיעה ולשתף אותה ב"כאבים" של החברה וביעדים שלה. 

2 | תכנון ויעול תהליכים עסקיים
אחרי שהגדרנו את המטרות של ה-ERP, זה הזמן לתכנן את אבני הדרך כדי להגיע ליעד שהצבתם. מערכת ERP היא מוצר מורכב להטמיע בתוך ארגון ולכן, אי אפשר לצפות שבוקר אחד בהיר זה פשוט יקרה. חשוב מאוד לבצע את זה בשלבים הנכונים ובהדרגה כדי להגיע לתוצאות הרצויות. 
בנוסף לכך, תוכנת ERP היא לא מחוללת קסמים. חשוב מאוד שה-KPI שלכם יתכתב עם המציאות.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

3 | מעורבות הצוות 
הצוות מהצד שלכם אשר מנהל את תהליך ההטמעה חייב להיות סופר מקצועי ולהכיר את הארגון שלכם לעומק. אם אין לכם איש טכני בארגון, מאוד מומלץ להביא מנהל פרוייקטים חיצוני. בסופו של דבר חברת ההטמעה לא מכירה את הארגון שלכם וחשוב מאוד שיהיה מישהו מטעמכם שיודע לדבר את שני השפות – גם את שפת הERP הטכנית וגם את שפת הארגון שלכם.

4 | בחירת השותף הנכון
אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להצלחה של הטמעת מערכת ERP בארגון, זה השותף שלכם מהצד השני. חשוב מאוד לבחור בשותף עסקי שמבין לעומק הטמעת מערכות וכמובן, עם ניסיון בזה. חשוב מאוד שהשותף שלכם יבין גם בענף בו אתם פועלים ויבין את הצרכים שלכם.
5 | הדרכות
הדרכות זה תמיד משהו שנדחק לצד, שעושים אותו פעם אחת וגמרנו ולא תמיד מתאימים אותו לצרכים של העובדים. כשאנחנו מדברים על מערכות ERP, ההבנה של העובדים היא משמעותית.
בסופן של דבר, אם העובדים לא יבינו איך המערכת מקלה על העבודה שלהם, הם גם לא ישתמשו בה. אם הם לא ידעו איך להשתמש בה זה יצור אצלם תסכולים ואז כולם מפסידים. 

הדרך הקלה להטמעה: Sbitsoft

אם אתם מחפשים מקצוענים אמיתיים בהטמעת מערכות ERP, אתם מחפשים שותף עסקי שיוביל את התהליך ברמה הטכנית, אבל מהצד השני יהיה קשוב לצרכים שלכם, Sbitsoft בדיוק מה שחיפשתם. עם ניסיון עשיר בהטמעת מערכות וצוות מקצועי, אנחנו כאן כדי ללוות אתכם כל הדרך להצלחה.

סיכום

ERP, היא אחת המערכות המשמעותיות ביותר בארגון. הטמעה איכותית של ERP, תשפר את הארגון שלכם פלאים, תקל על העובדים ותאפשר לכם לנהל את העסק ולא פחות חשוב את התוצאות העסקיות בצורה קלה, נוחה ויעילה.  
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521