icn
icn
icn
img

כיצד להכשיר את העובדים שלך על תוכנת ERP

תוכנת ERP היא כלי נחשק וכמעט נדרש כיום בשוק העבודה המקצועי. השימוש בו נהיה כמעט יום יומי לעסקים בגדלים שונים שעובדים עם מנעד רחב של נתונים. מהי תוכנת ERP? כיצד מכשירים את העובדים שלך עליה? במאמר זה נענה על שאלות אלו, ועוד.

img

הקדמה

שימוש בתוכנות ERP פותחות עולם שלם של אפשרויות, של שיפור ושל פוטנציאל עסקי. בכדי להוציא את המקסימום מהן, מומלץ להכשיר את העובדים שלך בצורה מעמיקה ויסודית. לפני שנגיע להסבר כיצד, נציג את הרעיון שמאחוריהן, את דרך הפעולה שלהן ואת היתרונות השונים שהן מקנות. לאחר שנבין את המידע הנ"ל נוכל ללמד כיצד להכשיר את העובדים שלנו על תוכנת הERP בצורה הטובה ביותר.

מה זה תוכנת ERP

תוכנת ERP, או בשמה המלא - Enterprise Resource Planning – הינה תוכנה לסידור, ייעול וניהול העסק. היא מהווה פורטל נקודתי יחיד שמאגד את הנתונים הרלוונטיים לנו בעסק מכלל המחלקות השונות – משאבי אנוש, רכש, ייצור, אספקה, תמיכה, שירות וכו'. איגוד נתונים זה פועל בסינרגיה מושלמת, בצורה אינטרקטיבית, בעזרת תגובתיות רלוונטית לנתונים שנכנסים אליה.

הרעיון מאחוריה

מטרת תוכנות הERP השונות הינה קיבוץ כלל הנתונים העסקיים הרלוונטיים הנדרשים לניהול עסק נכון ולקבלת החלטות חדה ואידאלית, במקום אחד. שימוש נכון בה מקנה יתרונות רבים:  הבנה מעמיקה יותר של הנתונים הלוגיסטיים של העסק, פרודוקטיביות ניהולית עסקית מוגברת, שיפור זמן התגובה העסקי מול העובדים, לקוחות פוטנציאלים וספקים, צמצום סיכונים עסקיים ועוד. את יתרונות אלו היא משיגה בעזרת ייעול קולקטיבי של כלל המידע אותו נאסוף בעת ניהול עסק – נתוני מכירות, נתונים כלכליים, תפקוד העובדים, אופטימיזציה תפקודית, איכות התקשורת בין המחלקות השונות ואל מול לקוחות וכו'.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

איך הן פועלות

תוכנות אלו בנויות ממספר תבניות מודולריות שמכילות מאגרי נתונים שונים העובדים במקביל בסנכרון מושלם, אינטרקטיבי ותגובתי. כל תבנית תכיל נתונים רלוונטים לתחום ניהולי\לוגיסטי אחר – כלכלה, משאבי אנוש, מכירות, רכש, ספקים וכד'. בעת שאיבת נתונים מפלטפורמות שונות המציפות אותם, התבניות השונות מתעדכנות ומותאמות למידע החדש שנכנס בהן. במהלך השמת תוכנת ERP ובכדי לשפר את ניהול העסק היום יומי, תוכלו לבחור אילו מהתבניות הללו תרצו ליצור ולנצל, בדרך שהכי נכונה לכם.

5 שלבים להכשרת העובדים שלך על תוכנת ERP

בכדי להכשיר את העובדים שלך על תוכנת ERP מומלץ לבנות תוכנית הכשרתית שמתבססת על חמישה שלבים אלו:

1. הסברה

לפני שניגש ונתחיל בהכשרת העבודים בעבודה עם תוכנת ERP, נשאף להעביר להם את הביסוס לאינטגרציה זו: מהן תוכנות ERP, כיצד הן עובדות, יתרונותיהן השונים, מדוע נבצע את השימוש בהן וכד'. לאחר שנשפוך אור על פיסות מידע אלו, נעבור לשלב הבא.

2. בחירת תקציב הכשרה

בחירת תקציב להכשרה הוא שלב נדרש ובלתי עקיף. תקציב זה יאפשר לנו לתכנן את ההכשרה בצורה המתאימה למשאבינו ויאפשר לנו להבין כיצד נבצע את שלבי ההכשרה השונים. את התקציב נבחר במקביל להבנה האם נבצע את ההכשרה לבד, האם נשכור אנשי מקצוע, האם נבצע סמינרים או שנכשיר מספר עובדים שישמשו כחונכים וכו'.

3. התאמת הכשרה לתפקידים השונים

חשוב להתאים את ההכשרות השונות שנבנה ונבצע לעובדים השונים. לא כל עובד צריך לדעת את הins and outs של תוכנות הERP. לאחר שנלמד את הנושא בעצמנו, נתאים לכל בעל מקצוע ותפקיד בעסק שלנו הכשרה רלוונטית ומדוייקת.

4. ביצוע ההכשרה

לאחר שהסברנו על תוכנות ERP לצוות שישתמש בהן, בחרנו תקציב רלוונטי והתאמנו הכשרות לבעלי התפקידים השונים, הגיע הזמן לבצע את ההכשרות עצמן. בהכשרות אלו נסביר כיצד לעבוד עם התוכנה עצמה בדרך פרקטית ויישומית, תוך התאמתן לצורת העבודה של העסק שלנו.

5. שימוש בעובדים שהוכשרו כחונכים

לאחר סיום ההכשרה, מומלץ לנצל את העובדים שכבר עברו את ההכשרות הללו וכבר פועלים עם תוכנות הERP באופן קבוע כמדריכים וחופפים לעובדים חדשים שנשלב בעסק שלנו. בצורה זו נחסוך משאבים ונמנף את ההכשרות שכבר ביצענו.

טיפ נוסף – להתחיל מוקדם

לאחר שהתחלנו לעבוד עם תוכנת ERP, מומלץ לשמור על שגרת הכשרה ועבודה שמתחילה בהקדם האפשרי אצל עובדים חדשים. במקום להכשיר אותם בדרכים הישנות, נבנה אצלם מוסר עבודה וידע מקצועי שסובב את השימוש בתוכנות ERP.

על SBITSOFT

SBITSOFT הינה חברה המתמחה בקידום אתרי אינטרנט גדולים וקטנים. צוות העובדים כולל עשרות אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח בשוק אשר לו ניסיון רב בפיתוח תוכנות ERP בהתאמה מיוחדת לעסק שלכם.

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521