- מי אנחנו
- פתרונות פיתוח
- תיק עבודות
- התמחות
- תעריפים
- בלוג
- he
יש לך אתר אינטרנט, אך הטריפיקינג אינו מגיע? זוהי סיטואציה מבאסת, לה קיימים פתרונות רבים. במאמר זה נסביר כיצד להשתמש במדיה חברתית כדי לקדם את האתר שלך.
אתר אינטרנט הוא כלי בעל חשיבות רבה בחברתנו כיום. זהו כלי שיווק נדרש על ידי כל בעל אתר – קטן או גדול, שגורר איתו יתרונות רבים. מעבר לכך, הוא משמש ככרטיס ביקור לכל למותג, עסק, יוצר, אמן או בעל מקצוע. בכדי לקדם את האתר שלך, מומלץ להשתמש בכלי המדיה החברתית הפתוחים כיום בפני כל שיחפש לשווק את אתרו. בכדי להסביר כיצד משתמשים במדיה החברתית למטרת קידום אתרים, נסביר קודם על הבסיס שעומד מאחורי כלי קידום האתרים הזה.
שיווק אתר היא משימה לא פשוטה. הקונפליקט העיקרי נובע מהדרכים הרבות הקיימות כיום בשוק – בין אם הולכים על דרך שיווק עצמאית, בעזרת איש מקצוע, ממומנת, אורגנית, רכה או אינטנסיבית. בכדי לא להתבלבל, חשוב לזכור – בכדי לקדם אתר אינטרנט לא חובה ללכת על אלף ואחת דרכי שיווק שונות. ניתן להתמקד בדרך בודדה או בכמה דרכים מצומצמות, בכדי להגיע לתוצאות מספקות. הדרך הפשוטה והמומלצת ביותר, כיום, הינה שיווק במדיה החברתית (סושיאל מדיה\רשתות חברתיות).
למונח מדיה חברתית שמות רבים, מביניהן סושיאל מדיה (Social Media), רשתות חברתיות ועוד. המונח מתייחס לפלטפורמות דיגיטליות שמאפשרות ביטוי אינדיבידואלי, תוך ביסוס על על דרכי שיתוף שונות, לכל שירצו לבטא תוכן, נושא מסויים וכו'. פלטפורמות אלו משמשות אנשים פרטיים, עסקים קטנים וגדולים, בעלי מקצוע, אמנים, יוצרים, כותבי תוכן ועוד. זהו כלי נפוץ בקרב תחום השיווק הדיגיטלי, והוא מומלץ ואף הכרחי למטרת קידום אתרים.
מגוון המדיות החברתיות כיום נרחב ודינאמי – כל פלטורמה והנישה שלה. הן, ברובן, מתבססות על תוכן ויזואלי, על תמונות, על סרטונים, על טקסט ואף על שילוב של כל המאפיינים הללו. המדיות החברתיות החמות ביותר כיום בישראל הינן – לינקדין, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב וטוויטר.
המגוון הרחב של המדיות החברתיות הפעילות בקרב קהל היעד לשיווק אתרים מאפשר התאמה לפי טיב האתר ולפי טירגוט הלקוחות אליו נשאף. פעולת השיווק עצמה תגיע לאחר בחירת המדיה החברתית המתאימה לצרכינו, או למספר מהן. במידה ונשאף לשווק תוכן מעמיק וכתוב, נבחר בפייסבוק. למטרת פרסום תוכן ויזואלי, נבחר באינסטגרם. בכדי לשווק סרטונים, נבחר ביוטיוב. בשביל לשווק ולקדם אירועים ספציפיים נבחר בטוויטר. בכדי לקדם מותג, טיקטוק הינה המדיה החברתית המומלצת ביותר, בשל פוטנציאל הפריצה העצום שלה.
לאחר שבחרנו את המדיות החברתיות המתאימות לנו, בהן נשקיע את משאבינו, מגיע השלב הפרקטי של תהליך השיווק. בשלב זה, נבנה תוכנית שיווקית קבועה, בה נעמוד בדקדוק בכדי לקדם את אתרינו. את טיב התוכן שנשתף ואת האינטנסיביות בה נפרסם בפלטפורמות בהן בחרנו נתאים לאלגוריתם הרלוונטי למדיה החברתית הספיצפית בה נשתמש. רצוי לשתף תוכן באופן עקבי – פרמטר זה חשוב יותר מהתכיפות בה נפרסם. חשוב לזכור – איכות לפני כמות. אפילו אם נוכל להשקיע יומיים בשבוע בלבד בפרסום, נשאף לעמוד במטרה זו באופן קבוע, בכדי לא לקבל מהאלגוריתם תשואה נמוכה יותר עקב חוסר סדירות – זהו הדבר השנוא על רוב האלגוריתמים של המדיות החברתיות השונות.
שיווק ממומן מתייחס לתשלום עבור חשיפה למדיות החברתיות השונות. זהו כלי חזק, במיוחד בפלטפורמות מבית META (אינסטגרם ופייסבוק), ומומלץ לנצלו. שיווק אורגני מתייחס לפרסום עצמאי חינמי, בו החשיפה בשלב ההתחלתי נמוכה באופן יחסי, אך עם זאת יישומו דורש משאבים מופחתים בהרבה, בפרט בהיבט הכלכלי. מומלץ להתחיל בשילוב בריא בין שיווק ממומן לאורגני, ולאחר יצירת קהל לקוחות קבוע, לאט לאט להפנות את משאבינו לשיווק אורגני. זהו תהליך דינאמי אותו נתאים לאורך השיווק לתשואות שנקבל ולמשאבים שנשקיע.
בכדי לקדם את אתר האינטרנט שלנו בצורה אידאלית, כלי השיווק שמהוות המדיות החברתיות ריאליים ואף מומלצים – את העובדה הזו כבר ביססנו. עכשיו שהעברנו את טיב קידום האתרים דרך מדיה חברתית, את הדרכים השונות ואת הפלטפורמות המומלצות, הגיע הזמן לגשת לעבודה! מעקב אחר נקודות המפתח של מאמר זה תוביל לקידום אתרים משובח.
הינה חברה המתמחה בקידום אתרי אינטרנט גדולים וקטנים. צוות העובדים כולל עשרות אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח בשוק. לאחר שביססנו את דרכי השיווק השונות במדיות החברתיות, זהו הזמן לפנות לאנשי המקצוע בכדי לקבל את התשואות המקסימליות מקידום אתרים במדיה החברתית.
מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.
