icn
icn
icn
img

הטרנדים והמגמות של מערכות ERP

עבודה בענן ושימוש בטכנולוגיות העדכניות ביותר כגון בינה מלאכותית, וכל זה על מנת לספק אוטומציה חכמה, יעילות ותובנות מיידיות להנהלת החברה – כך נראות מערכות ERP של היום. ERP מתקדמות גם מקשרות בין הפעילות הפנימית של הארגון לבין הרשתות ברחבי העולם, ומספקות רמה גבוהה של שיתוף פעולה, גמישות ומהירות פעולה שחברות צריכות כדי להישאר תחרותיות ב-2022. במאמר זה נדבר על הטרנדים האחרונים במערכות ERP.

img

בינה מלאכותית ואוטומציה

כיום, בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, מערכות ERP מודרניות מנצלות יותר ויותר את היתרונות של טכנולוגיות חכמות חדשות כמו בינה מלאכותית, אוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA), ניתוב לשוני פזיולוגי (NLP) ועוד. כל זה מאפשר לחברות לפעול בצורה יעילה יותר, לחלץ תובנות שעל בסיסן ניתן לקבל החלטות במהירות, מנתונים עסקיים שבעבר נותרו בלתי מפוענחים. בסופו של דבר שם המשחק הוא להישאר תחרותיים מול שינויים שהתרחשו בעולם בשנתיים האחרונות, ולשם כך רותמים את הטכנולוגיה החדשה ביותר.

בעקבות מגפת הקורונה הטרנספורמציה הדיגיטלית תופסת תאוצה, ומערכת ה-ERP היא המרכיב המרכזי שלה. כאשר טכנולוגיות דיגיטליות מוצגות בכל תחומי העסקים, הן משנות מהיסוד את אופן עבודתן של חברות. אחד המאיצים העיקריים של עסקים דיגיטליים הוא הנחישות "להיפטר מהמיותר", במילים אחרות, לחסל כל גורם שלילי שמאט את ההתפתחות העסקית, כולל תהליכים ומערכות מיושנים. לכן אין זה מפתיע שחברות כבר דורשות היום מערכות ERP אמינות יותר.

מהי מערכת ERP בענן?

ארגונים יבחרו יותר ויותר בפתרונות ERP מבוססי ענן ככל שיותר חברות יבינו את היתרונות שלהן, כולל גישה מכל מקום, עלויות חומרה ותמיכה מופחתות, אבטחה מוגברת ואינטגרציה עם מערכות אחרות. ככל שהתהליכים העסקיים מואצים, גם הצורך בענן גובר.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

בשיטה החדשה הזו, המערכת כולה מאוחסנת בענן ומועברת דרך האינטרנט כשירות שאתה מנוי אליו. בדרך כלל ספק התוכנה יספק תחזוקה שוטפת, עדכונים ואבטחה. Cloud ERP היא כיום שיטת הפריסה הפופולרית ביותר ממגוון סיבות כולל עלויות ראשוניות נמוכות יותר, גמישות רבה יותר, קלות אינטגרציה ועוד. כל זאת לעומת מערכת ERP מקומית שזהו מודל הפריסה מסורתי יותר, בו החברה מנהלת את כל התהליכים בעצמה בשרת משלה. אם יש לכם מערכת כזו, מוצרי תוכנת ERP מותקנים בדרך כלל במרכז נתונים במיקום לבחירתכם והצוות שלכם אחראי על ההתקנה והתחזוקה.

חברות רבות משדרגות היום את מערכות ה-ERP המקומיות שלהן לענן. זה דורש תכנון קפדני ויכולות טכנולוגיות גבוהות מאוד מהספק.

מהי מערכת ERP היברידית

גם זו אופציה שנחשבת לטרנד חדש. יש חברות הזקוקות לשילוב של שתי הגישות, הן הלוקאלית והן מבוססת ענן, כדי לעמוד בדרישות של הענף שלהן. לחברות כאלה מוצע מודל פריסת ERP היברידי מבוסס ענן. במקרה זה, חלק מהנתונים של ERP ייפרסו בענן, בעוד שאחרים ישוכנו באופן מקומי וינוהלו על ידי צוות החברה.

מערכת ERP מוכנה סטנדרטית - או כזו שנבנית במיוחד לעסק שלך?

סביר להניח שבעתיד העסקים יבקשו לשלב את היתרונות של שתי הגישות - מערכת ERP מוכנה במלואה עם הרחבות אינדיווידואליות. זהו הטרנד החדש, שמשלב בין היתרונות של שתי השיטות. הדבר יאפשר לחברות להשתמש בפונקציות להן החברה זקוקה, מבלי לחוות בעיות באינטגרציה או עומס מיותר. היום תהליכים עסקיים מסתגלים לצרכים האישיים של חברות וזה מכתיב את השינוי גם ב-ERP.

גם התאמה אישית למשתמש היא טרנד עכשווי חשוב. עובדים, לקוחות וספקים זקוקים למערכת שתתאים לצרכים או לתחומי העניין הספציפיים שלהם ותגדיל את הפרודוקטיביות. השינוי שחל בשוק מעודד שינוי ומעבר לפלטפורמות המאפשרות למשתמשים להתאים את החוויה לעצמם, במקום להסתגל למוצר התוכנה המוכן. הצורך לגרום לצוות להרגיש נוח עם העבודה בתוכנה כדי לגרום לאופטימיזציה של כל התהליכים, מניע את המפתחים לפעול בכיוון ולהציע פתרונות מתאימים.

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521