icn
icn
icn
img

הטרנדים החמים והמגמות בפיתוח ועיצוב של מערכות CRM

הקורונה שינתה לעד כל מה שידענו על שיווק. המגפה העולמית ממש אילצה אותנו לשקול מחדש את כל מה שידענו על עולם השיווק עד כה, ולבצע התאמות משמעותיות בכל הנוגע לשירות לקוחות, הטיפול בלקוח וניהול תיק הלקוח. העולם כולו הפך להיות "אונליין" ועבר לנהל תקשורת בפורמט דיגיטלי. הביקוש הצרכני לאינטראקציה הדיגיטלית הכפיל את עצמו במאות אחוזים, והדבר הזה בתורו הוביל לשינויים בטכנולוגיה אז מה חדש בעיצוב של מערכות CRM בתקופה שאחרי הקורונה?

img

לדבוק בחווית לקוח – בסיוע CRM

כיום הביצועים העסקיים של כמעט כל חברה תלויים בלקוח יותר מתמיד, וחוויית הלקוח היא הדבר שעומד בראש סדר העדיפויות של רוב החברות. למדנו שגם הצרכנים מאמינים שהחוויה חשובה לא פחות מהמוצרים והשירותים.

פלטפורמות CRM מודרניות אמינות הרבה יותר מגרסאות קודמות, והשילוב במערכת של כל המחלקות – בין אם זה מכירות, שיווק או שירות לקוחות – מאפשר לשלב כלים שונים לניתוח ולשיפור של חווית הלקוח.

בכל התחום הזה, המילה החמה ביותר היא כמובן "אוטומציה". בזמן שנציגי המוקד של חברה כלשהי מחייגים באופן שגרתי את המספר של לקוח פוטנציאלי, מערכת לניהול לקוחות יכולה לשלוח אלפי הודעות עם הצעות מותאמות אישית לכל צרכן ספציפי. השיפור כאן אינו רק במהירות הטיפול, אלא גם בחוויה: היום הסבלנות של הלקוח לשיחות מכירות היא אפסית, ותוכנות כמו "טרוקולר" שחוסמות שיחות כאלה, מותקנות כמעט בכל טלפון נייד. אז מה עושים? עוברים למערכת CRM שמאפשרת להתנהל מול כל לקוח בצורה יעילה, מכבדת את הזמן שלו ומעריכה את הייחודיות שלו.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

הכול בסושיאל ובנייד – איך הרשתות החברתיות השפיעו על פיתוח מערכות ה-CRM

בתקופת הסגרים של הקורונה,  כאשר האינטרנט הפך לערוץ התקשורת העיקרי, והרשתות החברתיות למקום הבילוי האפשרי היחיד כמעט, גילתה האנושות שהפלטפורמות דיגיטליות יכולות להציע ללקוחות את הדבר העיקרי – אבטחה, מהירות ונוחות בכל הקשור לרכישת מוצרים ושירותים. אין זה מפתיע שהאינטראקציות המקוונות בין חברות ולקוחות הגיעו לכדי 60% מסך התקשורת (מספר זה הכפיל את עצמו לעומת שנת 2019). ומאז הרגלי התקשורת של הלקוחות עם החברות והחנויות עוברות יותר ויותר לערוצים של המסרים המקוונים כמו ווטסאפ, המסנג'ר של פייסבוק ועוד.

מאידך, גם החברות גילו את הרשתות החברתיות ביתר שאת: בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק חברות יכולות להשיג קהלים הדומים ללקוחות שכבר יש להם, ולתקשר איתם בזמן אמת. 

בנוסף חייבים לציין שמערכות הניהול של CRM, בתקופה שבה המנהלים לא יכלו להגיע למשרד בגלל הסגרים, נאלצו להתאים את עצמן לסיטואציה ופיתחו אפשרויות של ניהול מרחוק מהנייד. גם היום, כשהקורונה, כפי שאנו מקווים, מאחורינו, עדיין הנוחות של ניהול עסק מכף היד שלך, מילולית, מנצחת ובגדול.

זמן של מערכות מיוחדות עבור כל תחום עיסוק

בזמן משבר הקורונה התברר בצורה חד-משמעית: בתעשיות שונות יש תהליכים ומשימות ספציפיות שלא ניתן לבצע אוטומטיות במערכת CRM אוניברסלית אחת. היום, לבקשת הלקוחות, הספקים יודעים להתאים פתרון אוניברסלי למשימות הלקוח. הבעיה היא שברוב המערכות האוניברסליות, שיפורים ושינויים שנדרשים עבור כל לקוח, הם ממש יקרים. אחד הטרנדים הוא מערכות CRM שמותאמות לעסק הספציפי, בלי שנדרש לעשות שינויים רבים ומרחיקי לכת במערכת שבנויה מראש עבור תחום אחר לגמרי.

פתרונות ייחודיים המותאמים לא לתעשייה שלמה, אלא למותג ספציפי, תוך התחשבות במאפייניו ובמטרותיו המרכזיות, היא המשימה מספר אחת בשנת 2022. בשנים הקרובות המפתחים ישקדו על פיתוח פתרונות CRM שונים לכל תחום עסקי. הביקוש למערכות ספציפיות דורש לשפר את מערכות ה- CRM כדי לפתור את כל הבעיות של עסקים בינוניים וקטנים - מאוטומציה של תהליכים עסקיים ואחסון היסטוריית התקשורת עם הלקוחות ועד לניתוח, חזוי ואינטגרציה עם הרשתות החברתיות.

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521