icn
icn
icn
img

מערכת ניהול לידים

בימינו, לא משנה אם אתם פרילנסרים או שיש לכם עסק קטן, על מנת לעמוד בזמנים, להתחרות בצורה מוצלחת בשוק שהוא לא פשוט בכלל, לשמור על הלקוחות ולהשיג חדשים – חייבים להקפיד על התנהלות נכונה. אולי בעבר, בתנאי שהיה לכם מוצר מוצלח ושירות אדיב, הייתם יכולים להסתדר בלי כל המילים המסובכות האלה כמו "מערכת ניהול לידים", אבל היום אתם חייבים שיווק ופרסום שיהיו יעילים, לשמור את כל המידע על הלקוח ולשלוף אותו ברגע שזקוקים לו, להתנהל נכון מבחינה פיננסית, ועוד אלף משימות. לכן גם העסקים הקטנים גילו לאחרונה את היתרונות של מערכת ניהול לידים, או בשמות הנוספים שלה מערכת CRM או מערכת ניהול לקוחות.

img

מערכת ניהול לידים לחווית לקוח חיובית

למעשה המערכת הזו מאפשרת לבעלי העסקים לשמור על חוויה חיובית של הלקוח, ולכן היא חיונית כל-כך. כמו כן, יש לה תפקיד ראשון במעלה בייעול של התנהלות העסק. למעשה, עסקים שהכניסו מערכת לניהול לידים לעבודה השוטפת, כבר לא מבינים איך הם הסתדרו בלעדיה.

ברור שלבעלים של עסק קטן קשה יותר לרכוש מערכת CRM, לכן בעבר המערכות האלה נחשבו כמיועדות רק לעסקים גדולים. ובכן, נכון שהיום שום עסק גדול לא מדמיין שאפשר להסתדר ללא מערכת כזו, אבל גם העסקים הקטנים התחילו להבין שהמערכת הזו חיונית עבורם, אם כי חייבים להתאים אותה לאופי העסק והעבודה. מערכת לניהול לידים אמורה לאסוף את הפניות מכל המקורות האפשריים ולנתב אותם לצוות שעוסק במכירות. המערכת גם בוחנת ומנתחת את כל המהלכים השיווקיים ואפשר לראות איזה מהם יעילים יותר ואיזה פחות.

מערכת לניהול לידים חוסכת לבעלים של עסק קטן המון ניירת, שבעבר התנהלה ידנית – מה שבהכרח פחות יעיל ולוקח הרבה יותר זמן. זהו בדיוק הזמן שבו הלידים החמים ביותר מתפספסים. עסקים רבים מאוד הסיקו כבר את המסקנה הפשוטה שחבל לפספס לקוחות בגלל חוסר תשומת לב או חוסר ארגון, ובעצם מערכת לניהול לידים מאפשרת להתייעל עד כדי כך ששום ליד ושום פניה לא נשארים ללא מענה.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

מערכת לניהול לידים גם מאפשרת לצבור מידע על לקוחות ולנתח אותו, וכך הופכת לנכס החשוב ביותר של העסק. מלבד זאת, בעזרתה ניתן לנתח את קהל הלקוחות שלכם ולראות היכן עליכם להשקיע בשיווק כדי לפנות לאנשים עם פרופיל דומה.

תחושת הייחודיות והיחס האישי – זה מה שמקבל הלקוח כאשר הוא פונה לעסק שמשתמש במערכת לניהול לידים. ברגע הפניה לעסק, הלקוח כבר מרגיש שמכירים אותו פה, וזו תחושה שאין דרך להשיג ללא כל המידע האסוף תחת קורת גג אחת, בתוכנה אחת. הדבר מעניק ללקוח תחושה של חשיבות, של ייחודיות, וזה גורם לו לפנות לעסק שוב.

המערכת גם מורידה את הסיכוי לטעות אנוש, מה שמוריד בצורה דרסטית את התלונות של הלקוחות על העסק. יש פשוט הרבה פחות "פספוסים", כי אתם כבר לא צריכים להחזיק את הכול בראש ולזכור הכול – מערכת לניהול לידים עושה את זה בשבילכם. ואם כבר קרתה טעות – אתם תמיד

.יודעים באיזה שלב ובגלל מה, ככה שאפשר לנתח את הטעות ולהבין איך להמנע מטעויות כאלה בעתיד, וללמוד מכל מקרה.

איך מערכת CRM מסייעת לכם בשימור וניהול לידים

כל מקום שאתם מפרסמים בו מביא מספר מסוים של הזמנות פוטנציאליות - לידים. כדי להעריך את יעילות התקציב שהוצא, יש צורך לעקוב אחר התנועה של כל ליד שהתקבל, דרך משפך המכירות. עם המערכת הנכונה תוכלו להעריך את אחוז הלידים שהפכו למכירות, את זמן הטיפול בבקשות והיקף המכירות, ואפילו את מילות המפתח שהיו יעילות יותר בהבאת לידים בעלי פוטנציאל.

 CRM מסייע ברישום ושמירת נתונים על לידים ומכירות, וכן מעדכן את כל השינויים שבוצעו עם הלקוח לאורך כל מחזור המכירות והשירות. לכן זהו לא רק כלי אופנתי למשווקים לאיסוף מידע על לקוחות, אלא גם מנגנון ניהול פרויקטים מעולה ויעיל.

כל הדרכים שבהם מערכת לניהול לידים עוזרת לעסק שלכם

למעשה המערכת יכולה לסייע לכם בכל השלבים של עיבוד הלידים. ננסה לעבור שלב ושלב ולראות כיצד תוכלו להיעזר במערכת CRM לפיצוח שלו.

השלב הראשון שננתח הוא איסוף הלידים. הלידים נאספים על ידי מחלקת השיווק באמצעות כלים זמינים, כמו טלמרקטינג, באנרים, , SEO, שיווק במייל, רשתות חברתיות ועוד.

כל הלידים מתועדים במערכת. ניתוח המידע, למשל איזה לידים הביאו להמשך ואיזה "נפלו", מאפשר לך לשפר את איכות העיבוד של בקשות הנכנסות מהלקוחות. מערכת CRM מאפשרת לך לסנכרן אוטומטית את כל הבקשות מהאתר ומרשימות התפוצה, וכן ממסנג'ר וכלים אחרים שאתם משתמשים בהם. 

באשר לשיחות - כל השיחות עם לקוחות יכולות להיות מוקלטות במערכת לניהול לידים, ולמעשה אנחנו ממליצים על הפונקציה הזו. רק כך ניתן לראות את כל שלבי האינטראקציה עם הלקוח עם הערות ותאריכים, לאסוף את כל המידע הנחוץ בשביל עבודה אפקטיבית עם הלקוח.

דרך המערכת, ניתן לבדוק אם הלקוח פתח את המייל שנשלח אליו – הנתון הזה יכול לשפר את התקשורת העתידית מולו. כל פרטי הלקוח מתעדכנים ללא דיחוי, כולל סטטוסים כמו "לחזור בעוד כך וכך זמן". כל המשתתפים בתהליך רואים זה את פעולותיו של זה, למשל, איש טלמרקטינג רואה שמנהל המכירות נפגש לאחרונה עם הלקוח, והמנהל רואה שהשיווק אמורים להתקשר ללקוח בעוד חודש. כל זה יכול לגרום לכם לעלות רמה מבחינת השירות והעבודה החכמה מול הלקוח.

מערכת לניהול לידים תומכת במכירות

איש צוות ממחלקת השיווק מקצה לידים רלוונטיים לעובד ממחלקת המכירות. מחלקת המכירות ממשיכה עם הלקוח הלאה באותה מערכת לניהול לידים, והם מתעדים את כל צעדיו בכרטיס הלקוח. כתוצאה מכך, כל היסטוריית התקשורת עם הלקוחות נשמרת וזמינה לכל המשתתפים בתהליך. כך בעתיד יהיה הרבה יותר ברור מה הפעילות הנחוצה מול הלקוח, לכל איש בארגון שלכם.

בשלב הבא עליכם לעקוב אחר תוצאות המכירות  - אמנם במקרה של מכירה העסקה נסגרת, אבל מערכת לניהול לידים ב- CRM מאפשרת לכם ליצור דוחות עם אפשרות לשנות מסננים בזמן אמת: למשל, לראות את כל מכירות הדיוור בחודש האחרון, כדי שתדעו אם הפרסום דרך הניוזלטר יעיל או שצריך לשנות שם משהו. במערכת CRM טובה המסננים הם מגוונים מאוד. מחלקת השיווק, למשל, יכולה לבדוק את הפרויקטים שבוטלו או נדחו ולעבוד עליהם שוב, למשל, לאחר שישה חודשים.

לסיכום

לסיכום, מערכת CRM ברמה גבוהה יכולה לנהל את כל הלידים של העסק שלכם, ובצורה היעילה ביותר. ככה תמנעו מפספוס של פניות רלוונטיות, תעלו את אחוז המכירות וכל זה כמובן משפיע על שורת הרווח בסופו של יום. בעזרתה אפשר לקדם את העסק, לשפר ולהצעיד אותו אל העתיד בצורה המיטבית.

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521