icn
icn
icn
img

CRM מול ERP איך ניתן לדעת למה העסק זקוק?

ארגונים ועסקים שרוצים לדחוף את היכולת שלהם אל עבר העתיד, יכולים כעת ליהנות  מאוטומציה של המערכת העסקית שלהם, בעזרת שתי סוגי תוכנות. תוכנות תכנון משאבים ארגוניים (ERP) ותוכנות ניהול קשרי לקוחות(CRM)  

img

מערכות של תכנון משאבים ארגוניים, עוזרים לעסקים לפעול באופן מוצלח. על ידי אינטגרציה בין מערכות שונות למאגר הנתונים של העסק. בעוד ש-CRM עוזר לנהל את אופן האינטראקציה של הלקוחות שלהם. שתי המערכות משמשות עסקים שונים בענפים שונים כמאגרי מידע חיוני. שתיהן נוגעות גם למספר מחלקות, ולעתים פועלות על אותה מערכת ניהול. מאמר זה יעזור לזהות את המאפיינים העיקריים של CRM ו-ERP, כיצד הם שונים והאם עסק זקוק ל-ERP, CRM או שניהם.


CRM

CRM או ניהול קשרי לקוחות הינה תוכנה שהמטרה שלה לנהל ולאגד את כל האמצעים שבהן הלקוח מקיים אינטראקציה עם עסק. בראשית ימיהן של תוכנות CRM, מטרתן הייתה לייעל את הפעילות של מחלקות שיווק ומכירות. המערכות הללו היו ידועות בשם SFA או אוטומציה של כוח מכירות. בשנים האחרונות ובזכות פיתוח של מערכות שונות. אשר עוזרות לנהל  אינטראקציות שונות בין מחלקות שונות בעסקים שונים. כמו למשל שיתוף מידע ושילוב תהליכים עם מחלקות של שירות לקוחות. בזכות חדשנות טכנולוגית ופיתוח מערכות מתקדמות, ספקי תוכנה החלו לשלב את כל הדיסציפלינות הללו יחדו. במערכת אשר מיועדת לייעול תהליכים ניהוליים של מחלקות קשרי לקוחות. 

ERP

תוכנות של תכנון משאבים ארגוניים (ERP) שייכות לענף שהתפתח מתוך הצרכים השונים, של יצרנים שונים. לשפר את ניהול הנתונים ואת יתר המשאבים החיוניים להצלחה של כל עסק וארגון. תכנון משאבים ארגוניים בדרך כלל משמש כבסיס לשיתוף מידע משותף, בין מחלקות שונות בעסק שלכם. בבסיסו, המשמעות היא ניהול כספים, לרבות הפנקס הכללי, חשבונות זכאים, חשבונות חייבים, חשבות שכר והנפקת דוחות כלכליים. בנוסף לכך, תוכנות ERP אחראיות גם על ניהול הזמנות, דרך שליטה ומעקב אחר שרשראות האספקה של העסק שלכם.​​בנוסף לכך,  ERP יכול לשפר גם את תהליכי בייצור, בהפצה והרכש של העסק. חלק ממערכות ה-ERP מספקות תכונות אשר מייעלות מערכות ניהול משאבי אנוש HRMS)), CRM ופעולות נוספות הקשורות למסחר דיגיטאלי.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

מה ההבדל בין CRM ל-ERP? 

בעוד שהעסק כולו יתבסס על מערכות ERP ו-CRM גם יחד, ההבדל המהותי בין ERP ל-CRM הוא ש-ERP מיועד בעיקר לנתונים פיננסיים ולמחלקת הכספים, בעוד ש-CRM הוא נתוני לקוחות המשמשים את מחלקות המכירות ושירות הלקוחות. הראשון מכונה בדרך כלל המשרד האחורי, והאחרון הוא המשרד הקדמי. חלק ממערכות ERP כוללות רכיב CRM, בעוד שאחרות לא, אך מערכות תוכנת CRM אינן כוללות רכיבי ERP. לדוגמה, Salesforce.com אינה מערכת ERP מכיוון שהיא אינה מטפלת בנתוני עסקאות. הוא עשוי לגשת להיסטוריית ההזמנות או לחשבוניות, אך הנתונים הללו מובאים באמצעות אינטגרציה עם מערכת ה-ERP. 

האם אני צריך CRM או ERP או שניהם? 

כמעט כל העסקים הגדלים, מעסקים קטנים ובינוניים ועד ארגונים, יזדקקו בסופו של דבר גם למערכת ERP וגם למערכת CRM - או לפלטפורמה אחת לשניהם. חברות שמנהלות את הכספים שלהן על כלים חשבונאיים ברמת הכניסה כמו QuickBooks או אפילו גיליונות אלקטרוניים פונות לעתים קרובות למערכת ERP כשהן מגלות שהמערכות הללו מעכבות את הצמיחה שלהן, אינן יעילות או שהן פשוט זקוקות למשהו חזק יותר. שיעזור למנף את העסק שלהם ליעילות אופטימאלית.

לסיכום 

צוות המומחים של Sbitsoft, מציעים לכם שלל כלים ושיטות שהופכים את הרעיונות שלכם למוצרים דיגיטליים ברמה הגבוה ביותר בענף. עם ניסיון מוכח של שנים בתחום פיתוח מערכת CRM, ומערכת ERP. לעסקים וארגונים שונים, אשר רוצים להצעיד את היכולות שלהם לצד הפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים ביותר.  
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521