icn
icn
icn
img

איך לבחור מערכת ERP שתהיה נכונה לעסק שלכם

אז שקלתם את כל הטיעונים בעד ונגד וקיבלתם את ההחלטה שיש צורך במערכת ERP עבור העסק שלכם. אבל כיצד תדעו איזו מערכת לבחור ואיך לגרום לכך שהיא תתאים לעסק שלכם באופן המדויק ביותר? הבה נבחן את העצות העיקריות שגיבשנו אחרי שנים של עבודה עם לקוחות, לגבי תהליך הבחירה של מערכת ERP.

img

מעורבות הצוות – מי צריך להשתתף בבחירות מערכת ERP?

קודם כל חשוב שהדרג הניהולי המקצועי בארגון יהיה מעורב בבחירת המערכת ובתכנון שלאחר מכן. אנשים שמנהלים את העובדים ואת העבודה בשטח מודעים לתהליכים ולצרכים של הארגון, מסוגלים למפות אותם היטב ומעורבותם תקטין את הסיכון לבחירה שגויה. הרי המטרה שלנו היא  יצור כלי ניהול המשמש את כל הצוות, ולא "מערכת כלשהי להזנת נתונים עם מטרה לא ברורה".

חשוב להקצות בן אדם בחברה שיהיה אחראי על הפרויקט, מולו תתנהל חברת פיתוח וזמן תגובה שלו תהיה מהירה, שנית חשוב שלבן אדם יהיו קישורי מחשב, כדי שמנהל פרויקטים ונציג מטעם החברה ידברו אותה שפה, בר זה יחסוך לכם זמן פיתוח ומן הסתם עלויות.  

בחירת מערכת היא עניין חשוב, והצלחת העסק בעתיד תהיה תלויה בהחלטה שתקבלו. חשוב שכל מי שמשתתף בתהליך יהיה "בראש אחד" לגבי תהליכים ארגוניים שצריכים לעבור התייעלות כדי שמערכת ERP תתאים לארגון ותהיה אפקטיבית באופן המיטבי.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

לבחור כיוון – מהי מערכת ERP המתאימה?

ברוב המקרים חברות מעדיפות מערכת מוכנה, ואז מתאימות אותה לעצמן. אבל יש כאלה שמתחילים את הפיתוח מאפס, במקרה כזה יש להתכונן מראש לכך שהעובדה תיקח יותר זמן. יחד עם זאת יתכן שהמערכת תהיה פונקציונלית הרבה יותר לחברה שלכם, כי היא תתאים לשיטות הניהול הספציפיות, לאופי הארגון, ובהמשך תוכלו לפתח פונקציות נוספות בהתאם לצרכים של החברה המתקדמת והמתפתחת.

גם במערכת המוכנה רוב הסיכויים שתצטרכו לבצע שינויים והתאמות ולהוסיף פונקציות (מודולים) נחוצות או להוריד מיותרות. לעתים, ייתכן שהמערכת שתבחרו תהיה מסורבלת יותר על המידה עבור הארגון שלכם. רוב המפתחים אוהבים מערכות מורכבות שיש להן הרבה פונקציונליות שניתן להרחיב ללא הגבלת זמן. אבל עבור משתמשים רגילים של המערכת, השימוש חייב להיות פשוט ככל האפשר ולא עמוס בפונקציונליות מיותרת. כמו כן, פונקציונליות גדולה מגדילה אוטומטית את עלות המערכת, כמו גם את עלות ההדרכה, ההטמעה והתחזוקה.  

ומצד שני, צריך לחשוב על העתיד, כי העסקים לא עומדים במקום. אם היום תשקיעו במערכת שמכילה בדיוק את מספר המודולים שאתם צריכים היום, תגבילו את עצמכם במקרה של צמיחה של החברה שלכם או שינויים בעתיד. לכן, בבחירת מערכת, יש לבדוק גם עד כמה היא גמישה מבחינת התרחבות.

יש לזכור שכל מערכת ERP (כמו כל תוכנה) מכילה באגים. תיקון של שגיאות כאלה במקרים רבים יכול להיעשות רק על ידי ספק המערכת שלך. לכן, כאשר לוקחים את המערכת, דאגו להסכם על תמיכה טכנית.

יחד עם זאת יש לזכור, שבאגים זה דבר בלתי נמנע, לגיטימי שתוך כדי עבודה תעלו על באג כלשהו, אך לא להיבהל, מה שחשוב זה חברת פיתוח שתלווה אתכם, תתן לכם SLA ( זמן תגובה) וזמינות טובה בכללי, עם תמיכה טובה ואנשים טובים תתגברו מהר על הבעיות.  

למה לשים לב כשבוחרים מערכת ERP?

בעת בחירת מערכת ERP, חשוב שתבחרו מערכת שתומכת לא רק בפיננסים וחשבונאות, אלא גם בכל התהליכים האחרים של החברה (רכש, מכירות, לוגיסטיקה, כוח אדם). זכרו שאתם בוחרים במערכת לא רק לעובדי הנהלת חשבונות, אלא שהמטרה שלכם היא לספק זירה אחת לעבודה של כל הצוות.

בחרו מערכת עבור העסק הספציפי שלכם. כלומר, אם אתם עוסקים במכירות, ולא בייצור, אז אתם צריכים פתרון ERP לאוטומציה של מכירות. נסו למצוא ספק שכבר עבד עם חברות כמו שלכם, או חפשו מישהו שיהיה מוכן להתעמק במהירות במשימה שלכם ולהתמודד עם הכול. מי שמטמיע את המערכת, חייב להבין באמת את התהליכים העסקיים שלכם.

וכמובן, קריטריון חשוב הוא עלות המערכת – כולל יישום, הדרכה ותמיכה.

וטיפ לסיום: אל תנסו למצוא את המערכת המושלמת - היא לא קיימת. בנוסף, כל חודש של אי שימוש במערכת הוא כסף אבוד. תקבלו החלטה ותתקדמו איתה. אם המערכת הנבחרת מתאימה לך ב-75 אחוזים ומעלה, ראו בזה ניצחון. שיהיה בהצלחה!

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521