icn
icn
icn
img

7 שאלות הכי נפוצות לגבי מערכת ERP

במהלך העבודה עם הלקוחות על בניית והטמעה של מערכות ERP אנו נתקלים בשאלות רבות שהלקוחות שואלים. אספנו במאמר זה שבע שאלות הכי נפוצות שמעניינות את הלקוחות ונתנו להן תשובות מהניסיון שלנו.

 

img

 
מהם היתרונות העיקריים שמספקת מערכת כזו המיושמת בארגון?

היתרון העיקרי, לדעתנו, זו הבנה מעמיקה יותר של התהליכים המתרחשים בחברה וירידה בזמן התגובה לשינויים. הודות לאיחוד כל המידע המרכזי במערכת אחת, ניתן לקבל בזמן אמת דיווח ניהולי על כל ההיבטים של הפעילות. מערכות ניהול מודרניות מכילות כלי חיזוי מובנים שניתן להשתמש בהם כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי השלבים הבאים בפיתוח עסקי. 
היתרון הנוסף הוא הפחתת עלויות, ירידה בתקציבים שמתבזבזים ובטעויות אנוש, באמצעות הכנסת אוטומציה של משימות רבות, ביטול תהליכים מיותרים ופישוט הליכי הדרכה והתאמה למשתמשים חדשים. בנוסף, המערכת מאפשרת להגביר את אבטחת אחסון הנתונים ולהגביר את רמת אבטחת המידע.

מה החסרונות של מערכות לניהול עסק?

העלות הראשונית היא לא נמוכה - יתרה מכך, יש להוציא את הכסף עוד לפני שהמערכת תפעל, ולפני שהעסק יהנה מהיתרונות של המערכת. בנוסף, פרויקטים להטמעת ERP בארגונים עלולים להיות מסובכים, יש להדריך את העובדים להשתמש בה ויש תקופה די ארוכה של סרבול במקום התייעלות.
כמו כן, אף על פי שמנסים להפוך את הפתרונות של ERP לגמישים ככל האפשר ולהתאים לכל דרישה עסקית, ברור שלא כל דבר אפשרי. יכול להיות שפשוט אין פתרון מתאים לחלוטין בשוק, מה שדורש פיתוח מוצר מותאם לארגון ספציפי. הדבר עשוי לייקר משמעותית את עלות הפרויקט.
העסק צומח, החברה מתרחבת, סניפים נפתחים או שהזכייניות יוצאות לדרך – האם מערכת לניהול עסק ערוכה לסייע לעסק שלנו במצב כזה?
דווקא במצב זה, הנהלת החברה מחליטה לרוב על הטמעת ERP!
מערכת חכמה שתסייע לסדר מאוד את כל התהליכים בעסק כולל לבצע איתור מכשולים על מנת להבטיח שדבר לא יעמוד בדרכו של העסק המתפתח – זה הדבר הנכון לעשות כרגע. כך גם אם החברה נכנסת לשוק הבינלאומי, רוצה למשוך שותפים זרים, משקיעים – חשוב לזכור שתקני דיווח כספי בינלאומיים הם הכרחיים במצבים אלה, לכן תצטרכו לשפר מאוד את מערכת הניהול והדיווח שיש לכם, ומערכת לניהול עסק מהווה פיתרון אידאלי. ככלל, לעתים קרובות שותפים זרים לא יתייחסו לחברה כשחקן רציני אם אין לה מערכת מודרנית של ERP משלה.
המכירות שלנו יורדות, יש הרבה תלונות מלקוחות. האם כדאי לנו לעבור לניהול על ידי תוכנה? האם זה יציל את המצב?
כאשר הביקוש לסחורות מצטמצם, נתוני המכירות נמוכים יותר, הלקוחות מסרבים לחדש חוזים, או שהמצב הכלכלי הכללי משפיע על החברה (כפי שקרה לחברות רבות בתקופת הקורונה וגם במשבר הכלכלי הנוכחי) - במקרים רבים זה אכן עוזר, להטמיע תוכנת ERP אך גם מערכת CRM לניהול לקוחות כדי שייסעו ביחד בשליטה ובניהול קשרי לקוחות.
במצב של קונפליקטים בתוך החברה בין מחלקות שונות, ראשי מחלקות שלא יכולים לחלק אחריות ובעיות ארגוניות אחרות, אם נוכל להגדיר בצורה ברורה תהליכים עסקיים, לחלק תפקידים ואחראיות בהתאם לצרכים של הטמעת המערכת – נגלה שבעיית הקונפליקטים והבלבול בחברה נפתרת.

האם המערכת כוללת מודול ניהול מחסן?

רוב הארגונים אינם מבחינים בין ניהול מלאי לניהול מחסן. למעשה, מערכת ניהול המלאי מאפשרת לראות רק את כמות הסחורה במלאי. מערכת ניהול המחסן מעורבת ישירות באוטומציה, המרכזת תהליכים, ציוד ומשאבים, בקרה ומנתחת אותם, מספקת לעובדים פתרונות מוכנים ומעריכה את התפוקה שלהם. אם למערכת אין מערכת ניהול מחסן, לא תקבלו ממנה פונקציונליות מלאה. אנו מייעצים לכם לברר את הדבר לפני שסוגרים את החוזה עם החברה שממנה תקנו את המערכת.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

האם היא תבצע אינטגרציה עם מערכות אחרות?

רוב הארגונים אינם יכולים לנהל את כל מגוון התהליכים העסקיים עם מערכת אחת. לכן, חשוב להבין כיצד תתבצע אינטגרציה עם מערכות צד שלישי. המערכות ERP מודרניות בהחלט בנויות לבצע אינטגרציה עם כל תוכנה שהארגון משתמש בה. יחד עם זאת, חשוב להבין שבמערכת כזו יש מגוון רחב של מודולים שמכסים את רוב צרכי הארגון. כדאי שרוב מוחלט של תהליכים ארגוניים יהיה מרוכז בתוך מערכת זו.
האם המערכת מתאימה גם לחברות בינוניות וקטנות?

בעבר, המערכות  האלה נחשבו יקרות מאוד ומתאימות רק לעסק גדול וחזק, אבל היום אין הדבר כך (אנחנו,  ב-Sbitsoft למשל, מציעים ללקוחות מערכת כזו בשיטת WHITE LABEL, שחוסכת עלויות באופן משמעותי). דווקא עסק לא גדול שבו יש מעט אנשי צוות שמבצעים עבודה רבה, יש טעם רב במעבר לניהול על ידי תוכנה. לדוגמה, רוב התהליכים שקשורים לאוטומציה, מאיצים את תהליך סגירת העסקה מול הלקוח, מבטלים את הצורך להכניס נתונים ידנית במערכת כמו אקסל, וכך חוסכים זמן רב שמתפנה עבור משימות יותר אסטרטגיות. האוטומציות גם מורידות את הסיכון לטעויות אנוש, מסייעות לייעל תהליכים כמו משכורות, דוחות ועוד. רוב החברות שהטמיעו את התוכנה, מדווחות על קיצור משמעותי של זמן ש"מתבזבז" על משימות שגרתיות. מהבחינה הזו, עסק לא גדול יכול בהחלט להסתייע במערכת ולהצליח גם בהטמעתה יותר מעסק גדול שחייב להכשיר המוני עובדים לעבור למערכת החדשה.
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521