icn
icn
icn
img

5 דברים שיש לשים לב אליהם כאשר עוברים למערכת ERP

כאשר אתם ניגשים להטמיע מערכת לתכנון משאבים עסקיים (ERP) בעסק שלכם, חשוב לעשות זאת נכון. על מנת לקבל החזר טוב על ההשקעה שלכם ולהימנע מנזק מיותר לחברה, ודאו שאתם נמנעים מהטעויות הנפוצות ושאתם עושים את הדברים הנכונים בתהליך המעבר. במאמר זה ריכזנו את כל הדברים שיש לשים לב אליהם כאשר עוברים למערכת ERP.

 

img

1. הימנעו מבחירת מערכת מוגזמת

חשוב לשים לעצמכם יעדים ריאליים ולא לקבל מערכת גדולה ומורכבת מדי. ספקים עלולים להבטיח לכם יישום של כל מה שאתם צריכים בלי לשקול מה ניתן לביצוע בהתחשב במגבלות החברה והתקציב שלכם. לכן, חשוב להיות ביקורתיים ולבחור תוכנה שמכילה את הרכיבים שאתם צריכים. התמקדו במטרות קלות להשגה שלא משנות יותר מדי את אופן הפעולה שלכם, על מנת להבטיח שהפרויקט לא יימשך יתר על המידע ויגרום לנזקים כלכליים.

2. בחרו בחכמה את הספק

ישנם הרבה מאוד ספקים בשוק שמציעים מערכות ERP מקצועיות, וכולם יכולים להיראות מבטיחים על פניו. על כן, חשוב לפקוח עין ולבחור ספק אמין עם ניסיון מוכח. הגדירו מה הקריטריונים שאתם צריכים, וודאו כי הספק שאתם בוחרים יכול לעמוד בהם. יש לבדוק איזו מערכת תמיכה מעניק הספק אחרי הטמעת המערכת.

3. היו פתוחים לשינויים

עולם מערכות ERP משתנה כל הזמן, יחד עם התפתחות של טכנולוגיות חדשות. מערכות שנחשבו מתקדמות בעבר עלולות להיות מיושנות כיום. בנוסף, המעבר לאחסון ענן וההתקדמות הדיגיטלית משמען שהטמעת מערכת חדשה הינה הליך קל מאי פעם. מסיבה זו, חשוב מאוד לא להיתקע על אותה המערכת, ולהשאיר תמיד את האפשרות לבחור מערכת חדשה שמתאימה לצרכים המשתנים של החברה. 

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

4. עבדו בתיאום עם העובדים שלכם

כאשר אתם עוברים לשימוש במערכת חדשה, חשוב מאוד לדאוג לסגל את העובדים שלכם לשינוי על מנת למנוע ירידה בביצועים בעקבות חוסר היכרות עם המערכת החדשה. נסו לבחור מערכת גמישה שתאפשר לעובדים לשמור על הרגלים מהמערכת הישנה, ועודדו אותם להסתגל לשימוש במאפיינים החדשים בהדרגה. 

5. התאזרו בסבלנות אבל אל תתנו לפרויקט להימרח

מצד אחד תהליך הטמעת ERP עלול לקחת כמה שבועות אם אתם ארגון גדול ומורכב, מצד שני לחלק מהספקים יש נטיה להימרח עם פרויקט כשהלקוח לא "עומד להם על הראש". על כן אנו ממליצים להגדיר מראש מול הספק את הלו"ז ולבדוק כל הזמן שעובדים בו. גם מכם יידרשו דברים במהלך העניינים, וגם אתם תצטרכו לבדוק אם הלו"ז מתאים לכם. בכל אופן, כדאי לדבר על זה מול הספק עוד לפני שמתחילים ולתאם ציפיות.
לסיכום, אין ספק כי מעבר מערכת הוא פעולה שיש בה הרבה מקום לטעויות. מערכת ERP הינה ליבת הארגון, וביצוע בחירות לא נכונות בנוגע אליה יכול לפגוע בתפקוד החברה כולה. מסיבה זו, חשוב לדאוג שהתהליך מבוצע כמו שצריך ולדאוג שהמערכת הנבחרת תבצע את תפקידה כראוי, תוך הענקת תשומת לב למכשולים אפשריים בדרך.
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521