icn
icn
icn
img

בניית אתרים רספונסיביים

לאורך העשורים האחרונים, אתרי האינטרנט עברו שינויים נרחבים.  ההתפתחות הטכנולוגית באה יחד עם התפתחות עיצובית. כיום, גולשים יכולים להיכנס אליהם ממגוון של מכשירים ניידים, מה שמעלה את הצורך להתאים את האתר לגולש בצורה מהודקת יותר. מסיבה זו, מנועי חיפוש נותנים עדיפות הולכת וגוברת לבניית אתרים רספונסיביים. עליהם נדבר במאמר זה.

 

img

בניית אתרים רספונסיביים – מדוע זה צו השעה?

אתר רספונסיבי הינו אתר שמתאים עצמו אוטומטית בהתאם לגודל המסך של המשתמש. הפונטים, גודל התמונות ואלמנטים אחרים באתר משנים מיקום וגודל על מנת להסתגל לגודלי מסך משתנים של גולשים. כך, הם מאפשרים חוויית משתמש נוחה יותר עבור כל גולש. רספונסיביות היא תכונה משמעותית עבור ביצועי האתר, ואתרים רספונסיביים עדיפים מאתרים לא רספונסיביים כתוצאה מתיעדוף האלגוריתמים של מנועי החיפוש. 

הצורך באתר רספונסיבי

כיום, כ-85% מהישראלים הם בעלי מכשיר סלולרי חכם, ולכ-45% יש טאבלט. מסיבה זו, רוב הגלישה בימינו לא מתבצעת במחשב שולחן אלא באחד המכשירים האלו. כאשר התופעה הזו החלה, היה נהוג ליצור מספר אתרים נפרדים עבור משתמשי מכשירים שונים, או לחלופין ליצור אפליקציה. אבל שתי האופציות האלה דורשות הרבה מאוד תחזוקה ומשאבים, ולא ישימות בטווח הארוך. מסיבה זו, הצורך במעבר אל בניית אתרים רספונסיביים הולך ונעשה גדול ויותר ויותר. 
המפתחים של גוגל, שהבינו את זה, התחילו לדחוף אתרים רספונסיביים ולתעדף אותם על פני אתרים אחרים. החברה רוצה לשפר את איכות החיים של הגולשים כמה שיותר, ולכן מציעה להם אתרים שיתאימו עצמם עבור המסך בו הם משתמשים. כיום, אי אפשר לבנות אתר שאינו רספונסיבי ולצפות להצלחה ממנו, לא משנה כמה עבודות קידום ייעשו לו. 

חשיבות העיצוב בתהליך של בניית אתרים רספונסיביים 

הדבר החשוב ביותר עבור בניית אתר רספונסיבי הוא עיצוב נכון של גודל עבור סוגי המסכים. לא מדובר רק בשינוי גודל פרופורציונלי, שכן גדלים שונים של מסך משומשים באופן שונה ולכן דורשים סידור מחדש של מרכיביהם. אתר רספונסיבי יכיל לרוב מספר ממשקים, כשכל ממשק נבחר עבור טווח גדלי מסכים מסוים. בנוסף, העיצוב מנסה להתחשב בסריקה שהאלגוריתמים של גוגל מבצעים ולמקם דברים באופן שיתעדף את האתר עבור מנועי החיפוש. מדובר בעבודה מורכבת שדורשת היכרות עם גורמים רבים.
הטכנולוגיה עליה בניית אתרים רספונסיביים מתבססת, CSS3, מזהה את המכשיר דרכו נכנס הגולש ומשתמשת במידע הזה כדי לקבוע את הסידור האופטימלי בהתאם לגודל המסך. פעולה זו מתבצעת אוטומטית. בצורה זו, כל גולש על כל מכשיר יכול להשתמש באתר בצורה נוחה ומותאמת במיוחד עבורו. מדובר בכלי שמאפשר עיצוב ידידותי למשתמש במצמצם את הפער בין גולשים במובייל לגולשים ממחשב אישי.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

בניית אתרים רספונסיביים - מהו מובייל פירסט

בשנת 2018, שוחרר עדכון בשם "מובייל פירסט" לאלגוריתמי החיפוש של גוגל. עדכון זה מוודא שהאלגוריתם סורק את גרסאת המובייל של כל אתר בבואו לקבוע כיצד למקם את האתר במנועי החיפוש. האלגוריתם הנוכחי, למעשה, מתעדף אתרים שגרסאת המובייל שלהם תואמת את הדרישות שלו קודם כל. מסיבה זו, מפתח של אתר רספונסיבי צריך להתחשב באלגוריתם ספציפית בבואו לתכנת את פריסת המובייל של האתר. כדי לקדם את איכות הדירוג של האתר, יש לדאוג שהתכנים המסופקים ראשונים לא מאטים את מהירות הטעינה ומושכים את הגולש להישאר באתר כדי לרצות את האלגוריתם.

הצגה בלי גלילה
מסך של מכשיר סלולר קטן בהרבה ממסך של מחשב נייד. מסיבה זו, אתרים נוטים לדרוש יותר גלילה כאשר צופים בהם דרך מכשיר נייד. עם זאת, איכות הרספונסיביות של אתר תלויה קודם כל בכמה מידע האתר מצליח להעביר לגולש מבלי לגלול מטה, על מנת להעלות ככל האפשר את הסיכויים להשאיר את הגולש באתר. על המפתח להתחשב בסוגייה זו ולנסות לכלול את כל המידע החשוב בראש הדף כדי למנוע צורך בגלילה. הדבר משפיע ומשנה את האופן בו האלמנטים השונים של האתר מסודרים באתר למובייל על פני אותו האתר למחשב ביתי. 
פרופורציות רספונסיביות
למפתחים רבים יש נטייה להשתמש בהקטנה פרופורציונלית של האלמנטים באתר דרך אחוזים, על מנת להבטיח שמירה על מבנה האתר גם כשמקטינים את המסך. עם זאת, חשוב להבין שלשיטה זו יש בעיות. הקטנה של טקסט יתר על המידה יכולה להקשות על הגולש לקרוא אותו, ואם היחס בין אורך לרוחב המסך משתנה, הדבר יכול ליצור חוסר איזון במבנה. מסיבה זו, התבנית של אתר רספונסיבי צריכה להיות רספונסיבית גם היא. המפתח יצטרך לערבב את האלמנטים עבור כל מבנה בנפרד, כולל שינוי צורה של תמונות, בחירת כמות עמודות שיכולה להיות ממוקמת אחת ליד השנייה, ושינוי פרופורציות על מנת להתאים לכל גודל.
טייפוגרפיה
טייפוגרפיה איכותית היא כלי מפתח בתהליך בניית אתרים רספונסיביים. איכות הפונט, מרווחים בין חלקי שורות ובין אובייקטים, עיצוב גרפי נעים לעין, חלוקה אפקטיבית של תפריטים – כל האלמנטים האלה יקבעו את הצלחת הבנייה של אתרים רספונסיביים.

לסיכום

בניית אתרים רספונסיביים היא תחום שעוסק בתכנון אתרים שמתאימים את עצמם לעידן החדש של גלישה באינטרנט, בו גולשים משתמשים במנעד רחב של מסכים עם גדלים ופונקציות שונים. הפיכת האתר שלכם לרספונסיבי מאפשרת לכם לקדם אותו על פני מתחרים, לאפשר לו חשיפה רחבה יותר דרך מנועי החיפוש, להגדיל את שביעות הרצון ממנו וכך לקדם אותו בצורה אורגנית. הפיכת אתר לרספונסיבי דורשת ידע נרחב בעיצוב אתרים והבנה של ההבדלים בין סוגי מסכים והאופן בו ההבדלים האלה משפיעים על עיצוב האתר. עם הבנה זו, אתם יכולים ליצור רספונסיביות אפקטיבית שתבטיח את קידום האתר דרך האלגוריתם. 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521