icn
icn
icn
img

שימור לקוחות בעזרת מערכת CRM

בימים אלה, האתגר העיקרי של בעלי העסקים הינו שימור הלקוחות לטווח הארוך. התחרות בשוק אינה פשוטה, הרשת מלאה באתרים שדומים זה לזה, וכל עסק מנסה להמציא את עצמו מחדש ולעמוד בטווח המחירים שיתאימו ללקוח ובמקביל יאפשרו לו להתפרנס בכבוד. לכן, לא משנה במה אתם מתעסקים, תצטרכו לעבוד קשה על מנת לשמר את מאגר הלקוחות הקבועים והמזדמנים שלכם כך שיבחרו לקנות אצלכם ולא אצל המתחרים. על מנת לעשות זאת, תוכלו להיעזר במערכת CRM שתסייע לכם בכל ההיבטים הנוגעים לשימור לקוחות.

 

img

שימור לקוחות וכיצד מערכת CRM מסייעת לכם בכך

האם הלקוחות הנאמנים לחברה שלכם? זו שאלה שתשפיע על הגדלת המכירות והיכולת שלכם להתפתח ולהתקדם בנושא בו אתם מתעסקים, ולעמוד בתחרות. על מנת ליצור מחויבות מסוג זה, ריכזנו עבורכם מספר רעיונות שיעזרו לכם בהתנהלות אל מול הלקוחות.
בעבר נראה כי היה קל יותר לשכנע אדם לרכוש מוצר, מספיק היה לשכנע אותו שמדובר במותג מוביל או לחילופין זול בצורה ניכרת, והלקוח היה מאמין במוצר ורוכש אותו. אולם כיום, הרשת מוצפת בהצעות ופרסומות, מה שגורם לאנשים להיות חשדניים ולא לרוץ ישר לקנות. אנשים מבינים כי המבחר גדול ולכן עדיף לעשות סקר שוק מעמיק שיצביע בדיוק על המוצר שיתאים להם ולא להסתמך על פרסומת אחת שהופיעה להם, למשל, באינסטגרם או בפייסבוק. 
השינוי בהקשר זה שחל בשנים האחרונות, מחייב את העסקים להתגמש ולעבוד קשה על מנת ליצור קשר ישיר עם הלקוח. חיזוק הקשר בין העסקים ללקוחות אמנם דורש זמן, אך משתלם בראייה קדימה.
מערכות CRM מספקות למותג תיעוד בדבר החשיפה והנתונים של המותג, החל מתכתובות של בעלי העסק והלקוחות ועד כמות רכישות של מוצר בתקופה מסוימת. כל הנתונים האלו יוצרים מערכת דאטה שתוכנת CRM יכולה בעזרתה לסווג פניות מסוימות כמועדפות או חשובות, דבר אשר מצד אחד יגרום לבעל העסק להתייחס לפנייה בכובד ראש, ומצד שני יגרום ללקוח לחוש שהוא חשוב למותג וייתכן שזה אף יגדיל את מעורבותו.
מערכת CRM מאפשרת למנהלי העסקים לנתר את הפעילות של הגולשים באתר החברה, ומדגישה בפניהם אם הללו סימנו או חיפשו מוצר ספציפי. בעזרת אוטומציה בעלי עסקים יכולים להציע לאותם גולשים מוצרים שהם התעניינו בהם ויגרמו ללקוחות לחשוב שמכירים אותם ומתייחסים אליהם בצורה אישית.

איזה מידע על הלקוח מספקת לכם מערכת CRM ?

ראשית, תוכלו להשתמש במערכות CRM על מנת לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר שלכם ולדעת לאיזה לינק היו יותר כניסות או לאיזה מוצר יותר התחברו בהתאם לתגובות ולצפיות. כל הנתונים  האלה יכולים לעזור לכם לצפות קדימה ולתכנן את הקמפיינים השיווקיים ואת ההזמנות. בהתאם לנתונים על המוצרים שהיה להם ביקוש או עוררו עניין, תוכלו לצפות לאיזה מוצר יש פוטנציאל להיות רב מכר ואיזה מוצר, להפך, כדאי לחכות עם השקתו, מפאת חוסר התעניינות.
הדבר השני הוא המידע האישי של הלקוחות הרשומים, המסופק על ידי מערכת CRM. נצלו את המידע שבידיכם על מנת להתאים את המוצרים שלכם לפלח אוכלוסייה הכי רלוונטי. התאימו את עצמכם לגילאים ולתחומי העניין של הלקוחות, שלחו להם הודעות בדבר מוצרים חדשים שעשויים לעניין אותם, וכך תגדילו את הסיכוי שיותר לקוחות יבחרו להישאר נאמנים לחברה שלכם.
לסיכום, כדאי לנצל את כל המידע והכלים העומדים לרשותכם כדי לשמר את הלקוחות הקיימים אצלכם, ולעשות כל שביכולתכם לגרום ללקוח חווית קניה מהנה. בסופו של דבר, זה מה שקובע.
 

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521