icn
icn
icn
img

מהי מערכת XRM ומה ההבדל בינה למערכת CRM

למערכות יש חשיבות גבוהה בתוך ארגון והחשיבות הולכת וגדלה ככל שהארגון גדל וצרכיו משתנים. מרוב שיש כל כך הרבה מערכות בשוק, לפעמים קשה לנו להבדיל בניהן ולהבין איזו מערכת תחולל את השינוי הגדול והמהותי ביותר בארגון. במאמר הבא נדבר על מערכת XRM ומערכת CRM ונבחן את ההבדלים בניהן.

 

img

מערכת CRM היא הבסיס

מערכת CRM היא מערכת המשמשת לניהול קשרי לקוחות. מערכת מהסוג הזה מאפשרת בעצם תקשורת ושיתוף מידע בין המחלקות השונות בארגון, ללא צורך באלפי מיילים, אלא בנוחות ובנגישות ניתן לשלוף את המידע. כמובן שניתן בכל מערכת להגביל את היכולת של העובד לשנות דברים בתוך המערכת וכמו כן, את המידע שהוא יכול לקבל והדוחות שהוא יכול לשלוף.
באמצעות מערכת CRM אפשר לחבר את הנתונים של מחלקת השיווק, לצד הנתונים של מחלקת המכירות וגם של מחלקת הכספים ובעצם להבין את התמונה כולה. 

מערכת XRM היא ההרחבה

מערכת XRM בעצם משתמשת בפלטפורמה ה-CRM ובמידע הקיים בה ומאפשרת לנהל הרבה יותר מקשרים עם הלקוחות, אלא לנהל גם עובדים, תהליכים, שותפים עסקיים שונים, ספקים או במילים אחרות, כל דבר שהחברה רוצה לעקוב אחריו כחלק ממסד הנתונים.
מערכת ה-XRM בעצם מעבירה את כל המידע שיש בחברה ומאפשרת לאגד אותו, וכך לבצע אנליזה, לשנות תהליכים שלא עובדים, לחשוב על פתרונות חדשים וליישם אותם באמצעות מערכת XRM.

ההבדלים בין מערכת CRM למערכת XRM

אז אחרי שהסברנו קצת על כל אחת מהמערכות האלו, בואו נדבר רגע על ההבדלים בין השתיים:

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

אפשרויות

מערכת CRM במהות שלה נועדה לנהל קשרי לקוחות. אין ספק כי מדובר על תחום חשוב, אך יחד עם זאת, המערכת נותנת פתרונות למחלקה אחת בתוך חברה שלמה.
עצם זה שמערכת ה-XRM מאפשרת לנהל תהליכים בתוך הארגון ולא רק לנהל קשרי לקוחות, מאפשרת להרחיב את הבקרה שלכם לעוד מחלקות ולייעל תהליכים בתוך העסק שלכם. תחשבו כמה כוח יש לכם.

המערכת המשתלמת לטווח הארוך

הטמעת מערכות זה סיפור די יקר לעסק, כמובן באופן יחסי למערכות הקיימות בו ולגודל שלו. אם נסתכל על ארגונים בגודל בינוני שנכנסים כבר לתוך תהליך של הטמעת מערכת, חשוב להבין שמערכת XRM משתלמת יותר לטווח הארוך משום שהיא משמשת אתכם ליותר רבדים בארגון עצמו. כמו שאמרנו קודם, מערכת CRM מיועדת לתחום אחד בתוך חברה שלמה.

ניהול ומידע

כל בעל עסק מבין שידע זה כוח. ככל שנדע יותר על מה שקורה בכל מחלקה ומחלקה, כך תוכלו להבין מה צריך לשפר ולייעל. מערכת CRM נותנת לכם תמונה רחבה מאוד על תחום קשרי הלקוחות וזה פרמטר חשוב מאוד. אבל, מערכת XRM תוכל לתת לכם מידע גם על מחלקת השיווק, מחלקת המכירות, מחלקת הכספים ועוד. 

זה לא משנה אם XRM או CRM העיקר שזה יהיה עם Sbitsoft

אנחנו ב-Sbitsoft מתמחים ביישום מערכות CRM ואנחנו מתחייבים להפוך את התהליך הזה לקל, פשוט, שקוף ונוח עבורכם. מעבר לכך, אנחנו נותנים מעטפת דיגיטלית מלאה, החל מיישום מערכות בתוך הארגון שלכם, לצד בניית אתרים או פורטלים פנים ארגוניים ועד שירותי עיצוב ומיתוג.

סיכום

אז מה היה לנו כאן? דיברנו במאמר על ההגדרה של מערכת CEM והשימוש שלה במערכת לניהול קשרי לקוחות. לאחר מכן, הסברנו מה היא מערכת ה- והסברנו שמדובר על הרחבה של מערכת ה-CRM, כך שניתן לנהל כך גם מחלקות ותהליכים פנים ארגוניים. לאחר מכן הסברנו מה ההבדל בינה לבין מערכת ה-CRM. 
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521