icn
icn
icn
img

ההשפעה של CRM על אסטרטגיות מכירות ושיווק

מערכות CRM הפכו בשנים האחרונות לפופולריות במיוחד בקרב עסקים, בעיקר בגלל מגוון האפשרויות הרחב שהן מציעות, הטכנולוגיה המתקדמת ולא פחות חשוב, השירות שהם מאפשרות לתת. אז במה מערכת CRM יכולה לתרום לעסק שלכם? כל מה שצריך לדעת במקום אחד.

 

img

מה זה מערכת CRM?

מערכת CRM היא בעצם מערכת לניהול קשרי לקוחות. CRM זה בעצם ראשי התיבות של Customer relationship management. המערכת מסייעת לנהל אינטראקציות עם לקוחות, עוזרת לייעל תהליכים פנים ארגוניים, להגדיל מכירות ולשפר באופן כללי את חווית הלקוח.

3 זרועות של CRM

כשאנחנו מדברים על מערכת CRM אנחנו בעצם מדברים על שלושה חלקים: 

  1. CRM כטכנולוגיה

לרוב מערכת CRM מאוחסנת בענן וצוותי השירות יכולים להקליט שיחות, לשמור תיעוד ולנתח אינטראקציות שהיו מול לקוחות.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

  1. מערכת CRM כאסטרטגיה

אפשר להגדיר את זה כמעין פילוסופיה עסקית לגבי האופן שבו מנהלים מערכת יחסים עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.

  1. מערכת CRM כתהליך

המהות של מערכת CRM היא יכולת מעקב ותכנון של תהליכים וניהול מערכות היחסים האלו באמצעות טכנלוגיה

למה מערכת CRM טובה לעסק שלכם?

תוכנת CRM בעצם מאפשר לכם לתעד את כל השיחות ופרטי הקשר עם הלקוחות שלכם: כתובת מייל, מספר טלפון, פרופיל מדיה חברתית ועוד ועוד. מערכת CRM בעצם יכולה למשוך את המידע באופן אוטומטי והלקוח יכול להוסיף את העדפותיו האישיות, את המגדר שלו ועוד אלמנטים נוספים שנותנים לנו יותר נפח על כל לקוח.

יתרה מזאת, מערכת CRM משפרת את ניהול קשרי הלקוחות שלכם ע"י בניית פרופיל 360 של הלקוח ובאופן הזה מאפשר שיחות טובות עם לקוחות

תחשבו על זה ככה, כמה שתכירו את הלקוחות שלכם יותר טוב, ככה תצליחו לתקשר איתם בצורה טובה יותר וגם, להבין מי הלקוח האידיאלי שלכם ולנסות לדייק יותר גם ברמת השיווק. מערכת CRM בעצם מספרת לכם על ההיסטוריה עם הלקוחות שלכם, מאפשר לכם להוציא דוחות ולנסות להבין מה רוב הפניות שלירות הלקוחות והאם יש בעיה שיש לטפל בה.

מה האפשרויות שעומדות לפנינו עם מערכת CRM?

  1. הבנה טובה יותר של הלקוח הפוטנציאלי

אנשי המכירות יוכלו להבין מי הלקוחות הפוטנציאלים, מי הלקוחות שיוציאו הכי הרבה כסף ומי הלקוחות שכלל לא רלוונטיים עבורכם.

  1. כל הערוצים במקום אחד

מכירים שיש לכם פניות גם בפייסבוק, גם באינסטגרם, גם במייל וגם בוואטסאפ? ברור שאתם מכירים. מערכת CRM מאפשרת לכם לקבל את כל הפניות בפלטפורמה אחת.

  1. תהליכי גיוס עובדים

אז נכון, מערכת CRM מיועדת בעיקר לניהול קשרי לקוחות, אבל בהחלט אפשר להשתמש בה לדברים נוספים כמו לדוגמא ביצועי עובדים ותהליכי גיוס עובדים.

איך מטמיעים מערכת CRM בארגון

הטמעת מערכות בארגון באופן כללי זה עניין קצת מסובך. תהליכים טכנולוגיים עלולים לקחת זמן ודורשים את הידע המעמיק על מנת להגיע לתוצאות הרצויות, הן בתוך הארגון והן מהצד של החברה איתה בחרתם לעשות את התהליך. 

ברוב המקרים, תפנו לחברה חיצונית המציעה יישום והטמעה של מערכות CRM. השלב הראשון יהיה לאפיין את המערכת אותה תרצו כמובן בהתאם לצרכים שלכם. לכל עסק צרכים שונים ולכן כל מערכת CRM שונה אחת מהשנייה. 

לאחר האפיון, תרכשו בסיס תוכנת CRM ועליה יטמיעו את המודולים הרלוונטיים עבורכם.

הכירו את  Sbitsoft 

אנחנו כאן כדי לעשות לכם חיים קלים ושקטים. תהליך היישום והטמעת מערכת CRM איתנו יהיה קל, יעיל ומועיל. אנחנו מאמינים בשותפות לאורך כל הדרך, אמינות ומקצועיות ולכן הצוות שלנו נבחר בקפידה כדי להבטיח שכל הלקוחות שלנו יעבור את התהליך שאנחנו מאמינים בו. 

סיכום

לסיכום, דיברנו על מערכת CRM שהיא מערכת לניהול קשרי לקוחות ועל החשיבות שלה בתוך ארגון. בנוסף לכך ציינו את היתרונות של מערכת CRM וגם, איך מטמיעים מערכת מהסוג הזה. 

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521