icn
icn
icn
img

ערך חיי לקוח

מערכת CRM שימושית במיוחד כאשר באים ליצור תמונה ברורה בנוגע ללקוח. זהו כלי עוצמתי כאשר מנסים להתאים ללקוח מוצר ושירות בהתאם לצרכיו האישיים. המערכת משתמשת בכלים רבים כדי ליצור את תמונת המצב הזו, ואחד המדדים העיקריים בה הוא מדד ערך הלקוח. על כך נספר במאמר זה.

img

מדוע עלינו למדוד את ערך חיי הלקוח

המושג "ערך חיי הלקוח" ( שלפעמים מסומן על ידי צירוף אותיות LTV או CLV) הוא הרווח הכולל שתקבלו מהלקוח במהלך כל מערכת היחסים שלכם. מדד זה עוזר לחזות רווחים עתידיים ולמדוד הצלחה עסקית לטווח ארוך. יתרה מכך, זה עוזר להעריך כמה תצטרכו להשקיע כדי לשמר את הלקוח. בעולם מושלם, כל הלקוחות היו שווים בדיוק אותו הדבר והיינו יכולים להתייחס אליהם באופן שווה. אבל דברים אף פעם אינם כל כך פשוטים, וחברה צריכה להתייחס ללקוח בהתאם לרווח שהוא מביא לחברה, וזה בדיוק מה שמנסה לבטא המדד של ערך הלקוח או ערך חיי הלקוח. מדד זה מסווג לקוחות לקטגוריות ומעניק בסיס ליחס המותאם שמעניקים ללקוח. מדידת ערך לקוח מאפשרת להתאים ללקוח חבילות ומבצעים בהתאם ליכולות הפיננסיות שלו, לקבוע את רמת השירות שתינתן ללקוח, ולתעדף לקוחות רווחיים יותר על מנת לשמור על נאמנותם למותג.

המטרות של מדידת ערך חיי לקוח יכולות להיות:

בדיקה והתאמה של מוצר או שירות ללקוח ספציפי שמתחשבת ביכולותיו
בחינה של השקעת מאמצים בשימור לקוחות שמביאים את הרווחים הגבוהים ביותר
בחינה של קשרים בין הלקוחות לבין החברה ורמת השירות שהלקוח מקבל או שלה הוא זקוק
התייעלות בהפניית השירותים או המוצרים ללקוח

מדידת ערך חיי לקוח בעזרת התוכנה

מערכת ניהול לקוחות מודדת את ערך הלקוח באמצעות כמה כלים שמפלחים סטטיסטיקות בנוגע ללקוחות, למשל, התקשורת איתם והדפוסים של הרכישות. המערכת משתמשת בהיסטוריית הרכישות של כל לקוח ובאינטראקציות של הלקוח עם החברה, מוסיפה נתונים דמוגרפיים כגון מין וגיל, ומפיקה מהן מספר פרטים נוספים, כגון הוצאות לקוח, הערכה של הוצאות עתידיות ודפוסי קנייה. חשוב לדעת שמדד זה חייב לכלול לא רק היסטוריה של הרכישות עצמן, אלא כל ההתנהלות של הלקוח בזמן ההתקשרות שלו מול החברה.
המידע הזה דורש הזנת נתונים שונים בנוגע ללקוחות קיימים, אשר מאופשרת דרך מערכת CRM. המערכת תאחסן את המידע, תעבד ותנתח אותו, וכך תעדכן באופן אוטומטי את ערך הלקוח ותאפשר לחברה להשתמש בו על מנת להתאים את היחס אל הלקוחות השונים.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

מה הכלים הנוספים שמעניקה המערכת

בנוסף למידע שצוין מקודם, מערכת ניהול לקוחות מתחשבת בגורמים כלליים שונים, כגון שינויים בשוק, נתונים דמוגרפיים, שיוך למגזרים ומגדרים שונים ונתונים נוספים. בעיקרון, כל איש עסקים יודע שיותר זול לשמר לקוח קיים מאשר למשוך לקוח חדש. המספרים שמערכת שמשמרת את כל הפרטים על הלקוחות, יכולה להעניק לכם, רק יסדרו לכם את הנושא של השקעה בכל לקוח מול הרווח שהוא מביא. כמו כן זה יכול לסייע להבין טוב יותר את הלקוחות של החברה ולדייק את ההיצע של השירותים או המוצרים כדי שיספקו את הצרכים המגוונים של הלקוח.
לסיכום, ערך הלקוח מודד את ההכנסות שצפויות להגיע מהלקוח עבור תקופת זמן ספציפית. הידע הזה קריטי ומאפשר לתעדף את הלקוחות שיביאו רווחים גדולים יותר.
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521