icn
icn
icn
img

תכנון ומימוש אתר אינטרנט לעסק קטן

השלבים להכנת תוכנית עסקית ומימוש אתר אינטרנט עבור עסקים קטנים.

בעידן הדיגיטלי של היום, הקמת אתר אינטרנט הוא כבר לא אופציה לעסקים קטנים, אלא הכרח. אתר אינטרנט לא רק עוזר לעסקים קטנים לבסס את הנוכחות המקוונת שלהם, אלא גם משמש כפלטפורמה להצגת המוצרים והשירותים שלהם, לתקשר עם לקוחות וליצור לידים חדשים. 

 

img

כל בעל עסק מבין כיום שעליו להראות נוכחות אינטרנטית ולהקים אתר אינטרנט, עם זאת, יצירת אתר יכולה להיות משימה קצת מרתיעה עבור בעלי עסקים קטנים שאולי אין להם את המומחיות הטכנית או המשאבים לעשות זאת. זה המקום שבו תכנון והטמעה של אתר אינטרנט עבור עסק קטן הופכים חשובים.

הצעד הראשון - תוכנית עסקית

הצעד הראשון לקראת תכנון בנייה והטמעת אתר אינטרנט לעסק קטן הוא הכנת תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא מסמך כתוב המתאר את המטרות, האסטרטגיות וההוצאות העתידיות של החברה. הוא משמש כמפת דרכים המנחה את תהליך קבלת ההחלטות ומבטיחה שהעסק בדרך להשגת יעדיו. בעת הכנת תוכנית עסקית לאתר, בעלי עסקים קטנים צריכים לקחת בחשבון מספר גורמים מרכזיים.

באילו גורמים עלינו להתחשב?

הגורם הראשון שיש לקחת בחשבון הוא קהל היעד. עלינו לזהות את קהל היעד שלנו, להבין את הצרכים וההעדפות שלהם ולהתאים את האתר שלנו בהתאם. לדוגמה, אם קהל היעד הוא בני דור המילניום, האתר צריך להיות ידידותי לניידים, מושך ויזואלית ועשיר מבחינת אופציות ותכונות. מצד שני, אם קהל היעד הוא קהל מבוגר יותר, האתר צריך להיות קל לניווט, עם פונטים ברורים ושפה פשוטה.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

הגורם השני שיש לקחת בחשבון הוא המתחרים. עלינו לחקור את אתרי האינטרנט של המתחרים שלנו, לנתח את החוזקות והחולשות שלהם ולזהות דרכים לבדל את האתר שלנו משלהם. לדוגמה, אם אתרי האינטרנט של המתחרים נטענים באיטיות, אנחנו צריכים לוודא שהאתר שלנו נטען במהירות. אם אתרי האינטרנט של המתחרים אינם מותאמים למנועי חיפוש, אנחנו צריכים להתמקד באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות של האתר שלנו.

הגורם השלישי שיש לקחת בחשבון הוא התוכן. עלינו לפתח אסטרטגיית תוכן שתואמת את קהל היעד והיעדים העסקיים שלנו. התוכן צריך להיות אינפורמטיבי, מרתק ורלוונטי לקהל היעד. בנוסף, עליו להיות מותאם למנועי חיפוש וניתן לשיתוף בפלטפורמות מדיה חברתית. עלינו  לשקול לכלול מדור בלוג באתר האינטרנט כדי להציג את המומחיות שלנו ולבסס את הסמכות בתעשיות בהן אנחנו מעורבים.

שלב היישום וההטמעה

לאחר שהתוכנית העסקית הוקמה, אנחנו יכולים לעבור לשלב היישום. שלב ההטמעה כולל מספר שלבים, לרבות בחירת שם דומיין, בחירת ספק אחסון אתרים, עיצוב האתר והשקתו. השלב הראשון בשלב ההטמעה הוא בחירת שם דומיין. שם דומיין הוא כתובת האינטרנט של האתר, והיא צריכה להיות פשוטה, בלתי נשכחת ורלוונטית לעסק. עלינו גם לוודא ששם הדומיין חדש וזמין ואינו סימן מסחרי על ידי חברה אחרת.

השלב השני הוא לבחור ספק אחסון אתרים. ספק אחסון אתרים הוא חברה המספקת את שטח השרת והתמיכה הטכנית הדרושים לאחסון והפעלת אתר אינטרנט. לבסוף אנחנו צריכים לבחור ספק אירוח אתרים המציע שירות אמין, תכונות אבטחה ואפשרויות מדרגיות.

מעבר לשלב הראשון של התכנון, השלב הבא בבניית אתר הוא בחירת מערכת ניהול תוכן (CMS). ישנם מספר אפשרויות לבחירה כמו WordPress, Opencart ו-Magento, אשר מספקים פתרונות גמישים ובעלי יכולות רבות. לאחר בחירת ה-CMS, נכנס לשלב השלישי של עיצוב האתר. נוכל להעזר בגרפיקאי או בספריית עיצובים מוכנים ב Themeforest כדי לעצב את האתר שלנו בצורה יצירתית ומותאמת אישית. בעת עיצוב האתר, יש לוודא כי הוא מושך ויזואלית, קל לניווט ומותאם למנועי חיפוש. כדי להבטיח תהליך בניית האתר בצורה מקצועית, נוכל לפנות למומחי Sbitsoft המתמחים בתהליכי בניית אתרים, השמה והטמעה.

לסיכום, תכנון והטמעה של אתר אינטרנט לעסק קטן מצריך התייחסות מדוקדקת של מספר גורמים מרכזיים. בעלי עסקים קטנים צריכים גם לעקוב אחר התהליך שלב אחר שלב על מנת לוודא שכל אחד מן השלבים מתבצע בצורה המקצועית והמדויקת ביותר - כך למעשה נוכל להבטיח את הנוכחות האינטרנטית שלנו בצורה חזקה, ובכך למשוך לידים חדשים, ליצור אינטראקציה אידיאלית עם לקוחות קיימים ולשפר סיכוי לשימור לקוחות.

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521