icn
icn
icn
img

שיפור חוויית משתמש בבניית אתרים עסקיים

שיפור חווית המשתמש, הפך להיות מטרה משמעותית בקרב אתרים עסקיים, מתוך הבנה ששיפור חווית המשתמש תגרום ליחסי המרה גבוהים יותר, זמן שהייה גבוה יותר ואפילו שיפור בקידום האתר במנועי החיפוש. אבל מה הכוונה בחווית משתמש בכלל ואילו פרמטרים יכולים לשפר אותה? כל מה שצריך לדעת במאמר שלפניכם.

 

img

בואו נדבר רגע על חווית משתמש

חווית משתמש הפכה לחלק משמעותי בבניית אתרים בעשור האחרון. ההרגשה היא שכולם רודפים אחרי זה, לא משנה אם מדובר על אתר תדמית או אתר חנות שמטרה היא למכור סחורה, בכל מקרה החוויה צריכה להיות טובה, זה ברור לכולם. אבל מה זה אומר בכלל? אם נשים רגע בצד מחקרים רבים שנעשו על הנושא ונפשט את המשמעות, חויות משתמש טובה היא קודם כל אינטואיטיבית.
הגולש מבין בדיוק מה הוא צריך לעשות באתר, מבין מה האתר מציע ומצליח לנווט את עצמו באופן יעיל ונוח ברחבי האתר עצמו. כפתורים ברורים, באנרים בצבעים נעימים, תפריט קוהרנטי ועוד גורמים נוספים שניגע בהם בהמשך, הם אלו שהופכים את החוויה לנוחה וקלה. 
תחשבו על זה ככה, באתר אין לכם נציג מכירות, מוכר או נותן שירות אחר שיכול לכוון את הלקוח. לכן, האתר צריך להיות סופר ברור ומובן, אחרת הגולשים פשוט ינטשו לאתר של המתחרים.

סיבות לשיפור חווית המשתמש

חווית משתמש זה משהו שבהחלט צריך להשקיע בו. הרבה חברות נעזרות במומחה UI\UX שזה בעצם כל תפקידו, לבחון את האתר בעין מקצועית, לבדוק מה לא מספיק אינטואיטיבי ומייצר "תסכול" או "אי הבנה" בקרב הלקוח ולדאוג לעצב אותו באופן כזה שיגרום לפעולה אינטואיטיבית ומובנית. אבל לפני שנגע לעומק באיך עושים את זה, בוא נתחיל מ-למה?

1 . שיפור זמני השהייה באתר
אתר שנעים וכיף לגלוש בו, מייצר אצל הגולש רצון להמשיך לדפדף ולגלול. באופן הזה הלקוח יכיר אתכם לעומק, יעבור על התכנים באתר ויבצע את הפעולה שאתם רוצים.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

2 . אפקט פסיכולוגי תדמיתי
כשאתם נכנסים לחנות מסודרת, יפה ונקייה אתם מתארים לעצמכם שגם המוצרים הנמכרים בה מוקפדים וככל הנראה שהשירות שניתן בה מעולה גם הוא. אין מה לעשות, בסופו של דבר זה משפיע עלינו באופן פסיכולוגי. אותו הדבר עם חווית משתמש באתר. ברגע שהאתר שלכם מסודר, ברור, הלינקים בו תקינים העיצובים יפים והכתיבה נעימה לקריאה, יש יותר סיכוי שיפנו אליכם.

3 . הגעה ליעדים
בסופו של דבר, לכל אתר יש יעדים שהוא צריך לעמוד בהם בסוף החודש, הרבעון או השנה. כאשר חווית המשתמש באתר טובה והלקוח מבין מה הוא צריך לעשות ולמה זה יתרום לו, אתם בעצם תשפרו את התוצאות שלכם ותתקרבו ליעדים שהצבתם.

דרכים לשיפור חווית המשתמש 

אוקיי, אז אחרי שהסברנו מה זה חווית משתמש ולמה צריך אותה, בואו נדבר על איך גורמים לזה לקרות. בתחילת העבודה על כל אתר, השלב הראשון (ואולי הקריטי ביותר) הוא שלב האפיון. זה השלב שבו מחליטים מה יהיה המתווה הכללי של האתר.
הכוונה היא בעצם, איך יראה התפריט, מה תהיה החלוקה של האתר, איך יראה עמוד הבית (שהוא העמוד החשוב ביותר באתר כולו), איך יראו העמודים הפנימיים ובמקרה של אתרי חנות, נוסיף לזה גם את עיצוב עמוד הקטגוריה, עיצוב עמוד המוצר, איך יראה הסל, איך תראה הקופה ועוד אלמנטים נוספים שאין באתרים אחרים (כאלו שלא מוכרים סחורה בעצם).
שלב האפיון הוא השלב בו מתכננים את חווית המשתמש:

  •  תפריט - התפריט הוא אחד החלקים המשמעותיים ביותר באתר, בעיקר כי הוא זה שעוזר לנווט בו. על התפריט להיות ברור ומובן - זה ממש לא הזמן לקופי מתחכם ולהיות חד – טקסט קצר וברור שאינו חוזר על עצמו.
  • סדר והגיון - חשוב מאוד לדאוג שיהיה סדר והגיון במבנה האתר, כמו לדוגמא, למקם בפוטר את הטלפון של שירותי הלקוחות, לדאוג שיהיה ברור מאוד איפה הטופס ליד וכד'.
  • להוביל את המשתמש למטרה - פופ אפ באתר זה דבר מעולה, אבל תדאגו להשתמש בו נכון. אם לדוגמא יש לכם אתר סחר, לשים פופ אפ בשלב הקופה ולגרום למשתמש לצאת לעמוד אחר זה חטא! דאגו ששום דבר לא יסיט את הלקוח.
  • אינפורמטיבי - חשוב שהאתר יהיה אינפורמטיבי ויתאר בדיוק את השירות שלכם, את המוצר שאתם מוכרים או את החברה שלכם. חשוב תמיד לזכור שזאת הדרך היחידה שלהם לקבל מידע ולכת חשוב מאוד לתת אותו.
  •  רספונסיביות - Mobile First הוא מושג די מוכר בעולמות חווית המשתמש, בעיקר כי כשאנחנו בונים אתר, חשוב מאוד לבדוק לאורך כל הדרך את האתר קודם כל בתצוגת מובייל. הסיבה היא שרוב הגולשים, או יותר נכון הרוב המוחלט (97%) גולשים באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם. חשוב לראות שהמסכים השונים מותאמים למובייל, שהכפתורים לחיצים ושהכל נראה מעולה גם במכשיר הנייד.
  • 6  מגוון - אם מדובר על אתר תדמית, או פורטל, אבל המגוון צריך להיות בתכנים השונים. אם מדובר על אתר חנות, אז חשוב שיהיה מגוון במוצרים. בכל מקרה מגוון מייצר אמינות, זמני שהייה גבוהים יותר ועלייה בסיכויי ההמרה באופן משמעותי.

ההשפעה של חווית המשתמש על קידום האתר 

גוגל מאוד אוהב חווית משתמש. וכשאנחנו אומרים "מנועי חיפוש" תכל'ס אנחנו מתכוונים לגוגל. גוגל מהווה כ-98% ממנועי החיפוש ולכן, חשוב שתתמקדו בו ובדרישות שלו. חווית משתמש זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר לגוגל, בסופו של דבר הלקוח של גוגל הוא הגולש אשר מחפש משהו ברחבי האינטרנט. "המוצר" של גוגל זה בעצם ההתאמה הכי טובה לחיפושים. 
אחת הדרישות של גוגל בהגדרה של "אתר איכותי" זה חווית משתמש טובה, כלומר, זמני שהייה גבוהים בעמודים באתר שלכם, אחוז נטישה נמוך, מהירות אתר גבוהה ועוד. כלומר, ככל שחווית המשתמש שלכם תהיה טובה יותר, ככה הדירוג שלכם יהיה טוב יותר וקידום האתר שלכם יהיה מוצלח יותר.

הכירו את Sbitsoft

אם קראתם את כל מה שכתוב במאמר ואמרתם לעצמכם, זה בדיוק מה שאנחנו צריכים, אז ממש כדאי לכם להכיר את Sbitsoft. עם למעלה מ-12 שנות נסיון ומעל 200 פרוייקטים שהסתיימו בהצלחה, Sbitsoft מציעה לכם בניית אתר איכותי עם חווית משתמש שתהפוך את האתר שלכם לאידיאלי עבור הגולש. Sbitsoft בונה את כל סוגי האתרים, אתרי תדמית, אתרי פורטל (אתרי תוכן ומידע), עמודי נחיתה וגם חנויות וירטואליות. רוצים להכיר מקרוב? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

לסיכום

חווית משתמש הוא מושג שנתבע בעשורים האחרונים, עם התפתחות אתרי האינטרנט השונים. היום אתר צריך לתת ערך מוסף לגולש, להיות אינטואטיבי ונוח לגלישה וגם להיות קוהרנטי וברור. החשיבה על חווית המשתמש מתחילה כבר בשלב אפיון האתר והתכנון שלו, לכן, חשוב לבחור כבר בתחילת הדרך בחברה לבניית אתרים שיודעת לבנות אתרים איכותיים במיוחד.
במאמר סקרנו את החשיבות של חווית המשתמש כמו לדוגמא: שיפור זמני השהייה באתר, שיפור התדמית והאמינות והכי חשוב-הגעה ליעדים. בנוסף, ציינו דרכים לשיפור חווית המשתמש באתר שחשוב לקחת בחשובן כבר בשלב הקמתו.
 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521