icn
icn
icn
img

החשיבות של חווית משתמש (UX) בעיצוב אתרים רספונסיבי

ככל שעולם הדיגיטל הלך והתפתח, כך נוצרו עוד ועוד אלמנטים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם כאשר אנחנו בונים אתר. תחשבו על זה ככה, בסופו של דבר, האתר שלכם צריך להיות נוח, קל לתפעול, כזה שעושה חשק להמשיך לגלוש בו. אחד מהדברים החשובים ביותר לחווית המשתמש זה הרספונסיביות. מה זה בכלל רספונסיביות ולמה היא כל כך חשובה? בדיוק על זה נדבר במאמר הבא!

 

img

רגע רגע, מה זה בכלל אתר רספונסיבי?

תחום חווית המשתמש (UX לְעַצֵב) הולך ומתפתח כל הזמן. המטרה של בעלי אתרים, מנהלי אתרים ויועצים, זה לשפר כל הזמן את החוויה של המשתמש על מנת שהוא ירצה להמשיך לגלוש באתר, יקבל רושם חיובי על המותג ובסופו של דבר יהפוך מגולש ללקוח. חווית משתמש מתייחסת לאלמנטים רבים, בניהם רספונסיביות. 

אם נסתכל רגע על כל המכשירים האלקטרוניים בעולם, ככל הנראה נגלה שקיימים אלפי אם לא עשרות אלפי דגמים של מחשבים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, לפ-טופים, מסכים ועוד ועוד, חדי העין בניכם (ואמת גם מי שלא ממש) ישימו לב שבכל מכשיר גודל המסך שונה, אז מה בעצם המעצבים מכינים עיצוב לכל גודל מסך?

ממש לא. נהוג להכין 2 גדלים עיקריים: דסקטופ (למסכים גדולים ורחבים) וגרסת מובייל (למסכים צרים וארוכים). לעיתים במקרים ספציפיים אפשר גם להכין גרסת טאבלט אבל זה לא חובה. את המסך שעיצבנו מתכנתים בצורה רספונסיבית, על מנת שהעיצוב יותאם באופן אוטומטי למסך שבו אנו גולשים.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

אבל, לא כל אנשי המקצוע יודעים לעשות אתר מותאם בצורה מקצועית, כזאת שתשים דגש על UX בפרט וחווית המשתמש בכלל. לכן, לפני שאתם מתחילים בפיתוח, חשוב לוודא שבחרתם חברה שיודעת לבצע את ההתאמות האלו. חברת Sbitsoft לדוגמא, בעלת ניסיון רב שנים בעיצוב אתרים רספונסיבי ובדגש על UX. אם אתם מחפשים את ההתאמה המושלמת, אז Sbitsoft בהחלט תוכל לתת את המענה.

חשיבות עיצוב אתר באופן רספונסיבי

בגדול, החשיבות של אתר רספונסיבי זה לצמצם את הצורך בהגדלת מסך על ידי המשתמש, גלילה ארוכה ומיותרת, באנרים שנראים לא טוב ועוד. חוויה לא טובה עלולה לגרום לגולש תסכול וזאת התחושה האחרונה שאתם רוצים לייצר, גולש מתוסכל נוטש ואולי לא יחזור לעולם וזאת בדיוק המשמעות של UX. מעבר לחווית המשתמש, כשהאתר נראה טוב, נקי, כל באנר במקום וכל כפתור קריא ולחיץ באופן אוטומטי התדמית שלכם בעיני הגולש עולה. 

אז אחרי שדיברנו קצת בכלליות, בואו נדבר על הסיבות העיקריות בגינן חשוב מאוד לדאוג לאתר רספונסיבי:

  1. שיפור חווית המשתמש (UX)

אתר רספונסיבי משפר פי כמה וכמה את ה-UX. תחשבו על זה ככה, זה לא משנה מאיזה מכשיר הם גולשים, הם מקבלים בדיוק את אותה החוויה. שיפור חווית המשתמש יוצר מצב בו גולשים שוהים יותר זמן באתר, אחוזי נטישה נמוכים יותר. ככל שיהיה להם יותר קל להגיע לתפריט, לעמודים חשובים ובכללי לגלול, ככה הם ישהו יותר. 

  1. שיפור יחסי ההמרה

רוצים לשפר את יחסי ההמרה באתר שלכם? שימו לב לנתונים הבאים, לפי מחקרים שיעור ההמרה הממוצע של סמארטפון גדול מזה של דסקטופ ב-64%. ככל שתשקיעו יותר בגרסת המובייל שלכם, תבדקו אותה ממגוון מכשירים ותראו שהאתר באמת רספונסיבי, ככה תוכלו לראות תוצאות בשטח. ככל שיהיה לגולשים יותר קל להגיע לצ'ק אאוט, להוסיף לסל או למלא טופס ליד כך תרגישו שיפור מיידי.

  1. שיפור אופטימיזציה במנועי חיפוש

חלומו של כל בעל אתר, או איש שיווק בכלל זה לשפר את הדירוג במנועי חיפוש כמה שיותר וכמה שיותר מהר???? אחד הפרמטרים החשובים ביותר לגוגל, זה חווית המשתמש. בסופו של דבר לגוגל חשוב רק דבר אחד וזה המשתמשים שלה. ככל שתחשבו יותר על הגולש מאחורי המקלדת ככה הוא יאהב אתכם יותר וכן, גם גוגל יאהב אתכם יותר. יתרה מזאת, משום שרוב הגולשים מעדיפים גלישה מהמובייל, גוגל מתעדפת אתרים שחווית המובייל שלהם טובה רספונסיבית. במילים אחרות, רספונסיביות תשפר את ה-SEO שלכם!

איך הופכים את האתר לרספונסיבי?

אז אחרי שהבנתן את החשיבות הרבה שיש לרספונסיביות, בואו נדבר על איך? כדאי שתכירו את Sbitsoft, עם מעל עשור של נסיון בבניית אתרים, אנחנו יודעים לעצב ולפתח אתרים מכל סוג: אתרי תדמית, חנויות וירטואליות, עמודי נחיתה, אתרי פורטל ועוד. אצלנו תקבלו את השירות המקצועי ביותר, לצד אנשי מפתח מתחום בניית האתרים בישראל שידאגו לאתר יפה, עם התמקדות בכל עולם ה-UX ולא פחות חשוב בניית אתר רספונסיבי ???? אז אם אתם רוצים יותר חשיפה, רוצים יותר המרות ויותר לקוחות? בואו נדבר!

סיכום

אז בואו נסכם את כל מה שדיברנו עליו. קודם כל בתחילת המאמר הסברנו מה זה רספונסיביות ומה המשמעות של אתר רספונסיבי בהמשך המאמר, ציינו את הסיבות שבגינן חשוב שיהיה אתר רספונסיבי: יותר המרות, חווית משתמש טובה יותר (UX) ושיפור דירוג ה-SEO. רוצים לשפר את התוצאות שלכם? בואו נעשה את זה יחד!

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521