icn
icn
icn
img

החשיבות של בדיקות A/B ואנליטיקה באופטימיזציה של דפי נחיתה

בניתם והשקעתם בדף נחיתה – עיצבתם קו גרפי והשקעתם בקופירייטינג, עכשיו מגיע החלק החשוב ביותר בתהליך – שיווק דף הנחיתה. בואו ללמוד על חשיבות בדיקות A\B טסטינג ואנליטיקיה אופטימלית עבור דף הנחיתה שלכם.

 

img

הקדמה

דפי נחיתה הם אופציה ריאלית ואף מומלצת בכדי למכור קונספט מסויים בהשקעה (יחסית) נמוכה – מכירת קורס דיגיטלי, שיווק אירוע נקודתי, פרסום ספר וכד'. בכדי למקסם את תשואות דף הנחיתה חשוב להתמקד בשיווק דיגיטלי נכון. במאמר זה נסביר מהו דף נחיתה, מהן בדיקות A\B וכיצד מבצעים אנליטיקה באופטימיזציה לדפי נחיתה.

מהו דף נחיתה

דף נחיתה הינו אתר אינטרנט בעל דף אחד, מכאן נולד שמו – אנו ננחת בו ישר לאחר נדידתנו דרך לינק, פרסום או הפניה. דפי נחיתה הינם אופציה נגישה לשיווק מותג, מוצר או שירות ספציפי, במטרת העלאת מכירותיו. דפי נחיתה יכילו תוכן ממוקד וענייני – עיצוב גרפי לפי קו גרפי מחמיא לשירות אותו נרצה למכור וקופירייטנג ענייני שיוביל לבסוף לפעולת רכישה על ידי הליד.

מהן בדיקות A\B

A\B Testing הן שיטת מיקוד לשיווק הדיגיטלי. מטרתן היא מיקוד משאבינו השיווקיים, תחילה בעזרת העלאתם ולבסוף באופטמיזציה למטרותינו השונות ולרווחים מקסימלים. במהלך שלב בדיקות הA\B נריץ מספר קמפיינים לשיווק דף הנחיתה שלנו במקביל בתקציבים שונים, לקהלי יעד שונים, בעזרת כלים שונים וביישום פלטפורמות שונות.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

תהליך בדיקות A\B

במהלך שלב הA\B Testing אנו נריץ מספר קמפיינים לשיווק דף הנחיתה שלנו במקביל – בתקציבים שונים, לקהלי יעד שונים, בעזרת כלים שונים ובפלטפורמות שונות. נאסוף אינפורמציה רלוונטית בדיקותינו השונות ונתאים לאט לאט, תוך מיקוד והתאמת הקמפיינים לצרכינו, אל מול למידת קהל היעד שלנו והשוק הפוטנציאלי על כל רבדיהם. בסוף התהליך נגיע לסיטואציה בה פתוחה לפנינו אינפורמציה רלוונטית במטרת שיווק אידאלי, באופטימיזציה לדפי נחיתה.

3 דוגמאות לקמפיינים רלוונטיים

כמו בכל עולם השיווק הדיגיטלי, גם קמפיינים רלוונטיים לA\B Testing קיימים במספר נחרב של אפשרויות. להלן שלושה קמפיינים רלוונטיים בהם נוכל להיעזר למטרת איסוף אינפורמציה ואופטמיזציה לשיווק דף נחיתה:

 

1. קמפיינים ברשתות חברתיות

זהו הכלי הנגיש ביותר, הדורש את כמות המשאבים (היחסיים) המינימאליים ביותר. בכדי לשווק את דף הנחיתה שלנו, נבחר במספר רשתות חברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדין וכד') שתואמות את טיב המוצר אותו נשווק, תוך שימוש בשיווק אורגני וממומן בהתאם. לצורך הדוגמה – בכדי לשווק דף נחיתה שמטרתו מכירת קורס דיגיטלי לבישול – ננצל את כלי השיווק המומן של META, בהתמקדות בפלטפורמות האינסטגרם והפייסבוק על כל צינורות השיווק השונים שלהן. במקביל, נפרסם בדפי פייסבוק ואינסטגגרם ייעודים תוכן על יתרונות ומטרות הקורס ומדוע מומלץ לרכוש אותו, בצורה אורגנית. הקידום המומן יגדיל את החשיפה של עמודי הסושיאל, ובמקביל להפניית לידים לדף הנחיתה שלנו יגדיל את החשיפה לתכנים העיוניים והשיווקיים אותם נפרסם בעמוד הפייסבוק. לאורך הקמפיינים שנריץ נאסוף אינפורמציה ונתאים את קהל היעד והמשאבים במטרת אופטימיזציה.

2. שיווק דף הנחיתה בעזרת רכישת לינקים

רכישת לינקים היא שיטה שיווקית בה נשלם לאתר עבור הצבת לינקים בדפי תוכן שונים שיגדילו את החשיפה לדף הנחיתה שלנו, בצורה אקטיבית. ראשית ניגש למספר אתרים בעלי רלוונטיות לטיב המותג, המוצר או השירות שלנו ולאחר שנתחיל את התהליך איתם, נתמקד ונצמצם את פעילותנו בהתאמה לאינפורמציה שצברנו לאתרים שהביאו לנו את החשיפה הכי גבוהה. דוגמה לשיטה זו – דף נחיתה שנוצר במטרת פרסום של אירוע מכירות של בגדי יד שנייה יפנה לאתרים שונים שמתעסקים בעולם האופנה והלבוש. לאחר מיקוד נחזיק מספר מצומצם של לינקים באתרים בעלי התשואות הטובות ביותר.

3. שיווק דף הנחיתה בעזרת שיווק אורגני במנועי חיפוש

שיווק אורגני במנועי חיפוש – או SEO בשפה המקצועית – הוא התאמת מילות מפתח וחזרה עליהן בכדי להעלות את חשיפת דף הנחיתה במנועי החיפוש השונים בצורה אורגנית, ובכך להעלות את הטרפיקינג לדף הנחיתה ואת המכירות שלו בצורה ישירה. דרך זו אינה דורשת משאבים רבים מעבר לזמן ולמידה. שימוש בכלי Google Analytics ימליץ על מילות מפתח רלוונטיות אותן נשתול בדף הנחיתה. לאחר סקירה של הטרפיקינג אליו הגענו, נבדוק מאילו מילות מפתח נכנסו יותר לידים, בעדיפות ללידים שביצעו פעולת רכישה, נתאים את המילים הרלוונטיות לאינפורמציה זו ואת תכיפותן.

על SBITSOFT

SBITSOFT הינה חברה המתמחה בקידום אתרי אינטרנט גדולים וקטנים. צוות העובדים כולל עשרות אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח בשוק. עכשיו שהבהרנו את חשיבות בדיקות הA\B וביצוע אופטימיזציה בביסוס אנליטיקה לשיווק דף נחיתה, הגיע הרגע לגשת לאנשי המקצוע שלנו כדי שיבנו לכם דף נחיתה מושלם אשר יוביל  אותנו למטרתנו, בצורה הכי טובה.

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521