icn
icn
icn
img

בניית אתר תדמית

החברה שלכם זקוקה לאתר חדש? השקתם סטארט-אפ ואתם חושבים בגדול על אתר תדמית מדהים? בתהליך של בניית אתר תדמית לחברה שלכם אתם תיתקלו בהרבה מאוד פרטים שלגביהם תצטרכו לקבל החלטות שישפיעו על האתר ועל התפקיד שלו בקידום החברה. מאמר זה ינסה לעשות סדר בכל השאלות האלה.

img

מהו אתר תדמית לעסק?

זהו סוג של משאב אינטרנט ארגוני מקוון, שמשימתו העיקרית היא ליצור את התדמית הטובה ביותר של העסק בקרב המבקרים באתר. למטרות אלה החברה עוברת תהליך של מיתוג, ומתבצעת בחירה מדוקדקת של אפקטים חזותיים והיבטים אחרים של העיצוב, כי אין תחליף לרושם ראשון. אתר תדמית לעסק אמור לבטא את הלב של העסק, את הנשמה שלו: הוא הייצוג שלכם ברשת ואתם צריכים לבחור, למשל, האם הוא ייראה יקר ומרהיב או נקי ורגוע. תזכרו שכל החלטה שלכם תשפיע על הצורה שבה הלקוח יקלוט אתכם.

מי צריך אתר תדמית?

כל עסק שצריך לעבוד על המוניטין שלו, למצב את עצמו בשוק וליצור רושם נכון בעיני שותפים, עובדים פוטנציאליים וכמובן, הכי חשוב – הלקוחות. התדמית היא דבר חשוב ברוב התחומים של העיסוק, במיוחד כשפונים אל הלקוחות שמציעים להם מוצרים או שירותים חדשים או ייחודיים.

אלה סוגי עסקים שמחליטים בדרך כלל על בניית אתר תדמית:

  • ארגונים גדולים ובינוניים
  • יצרנים ומשווקים של מוצרים יוקרה או מוצרים בלעדיים
  • חברות שחשוב להדגיש את היצירתיות שלהן - משרדי פרסום, אולפני צילום, סטודיו לעיצוב
  • סטארט-אפים
  • עסקים חדשים בשוק שזקוקים לכניסה חלקה, לאינטראקטיביות ודינמיות
     

בניית אתר תדמית – החזותי הוא העיקר

מבחינה חזותית, אתר תדמית לעסק שלכם חייב לעשות כמה דברים:

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

  • להתבלט מול המתחרים, להיות שונים, הלקוח צריך לזכור אתכם;
  • לעורר עניין, אהדה, רצון לרכוש את המוצרים או השירותים;
  • ליצור אפקט של הצלחה, מקצוענות וביטחון, הלקוח צריך לחוש שאפשר לסמוך עליכם;
  • לשכנע כבר מהרגע הראשון שהגולש לא הגיע ל"עוד חברה", אלא למקום הטוב ביותר, הנציג המקצוען ביותר בנישה שלכם.

בתהליך של בניית אתר תדמית, מה הופך את האתר למיוחד?

בראש ובראשונה - עיצוב מותאם אישית. עיצוב האתר צריך להדגיש את הסטטוס שלכם, את האופי של החברה או הארגון. לגרום לגולש להתעניין בחברה שלכם ולהאמין שהיא ייחודית. במיוחד היום, כאשר השוק רווי ובכל יום צצים ברשת מאה-מאתיים אתרי תדמית חדשים, אתר תדמית לעסק שלכם צריך להיות אחר, צריך לספר סיפור אחר. תזכרו שאנשים זוכרים את הסיפור והתמונה, לא את הפרסום או המבצעים. תדאגו שהסיפור שלכם יסופר באופן כזה שיהיה קל לזכור אותו.

ייחודיות של אתר תדמית לעסק

לעתים קרובות יותר אתה כזה ייבנה עבור עסק המציע שירותים, אם כי לא תמיד. לאתר תדמית תמיד יהיה עיצוב ייחודי. זה הבסיס שעוזר להתבלט מול המתחרים והופך ליתרון חשוב. זה אומר שאין טעם להשתמש בשום תבניות מוכנות. אתר תדמית מבטיח נוחות הן למבקרים (שימושי, עולה מהר, ניווט פשוט וברור) והן למנהלים של האתר, כאשר המערכת מאפשרת להם גמישות מירבית.

מלבד זאת, באתר תדמית לוקחים בחשבון שישנו מגוון מסוים של תכונות ופונקציות, שהגולש מצפה למצוא באתר כזה. החל פשוט מתיאור החברה ושירותיה, וכלה במערכות חיפוש או הזמנה מקוונת, אפשרויות של אינטרקציה וכו'.

 אתר תדמית לעסק קשור לזהות תאגידית

הזהות שלכם, המותג שלכם חייבים להיות המגדלור של בניית האתר. לכן חשוב שהעיצוב לא יהיה רק יפה ומקורי: תפקידו למשוך תשומת לב לחברה, למוצר או לשירותים שלה, ולא לעצמו. אתר תדמית צריך להיראות מתאים לזהות החברה. רבים מאמינים כי המראה היוקרתי, כמעט יומרני, יעשה את הרושם על הגולש ויצור תנועה ומכירות. אבל אין זה נכון. האתר אמור לגרום למשתמש לרצות לשתף פעולה, ולכן על העיצוב להיות יותר ידידותי מאשר יוקרתי.

בתהליך בניית אתר תדמית, תשקיעו בתוכן!

המראה החזותי של האתר הוא חשוב, אבל הגולשים מגיעים לאתר בשביל לקבל מידע. לכן, יש להתייחס לתוכן בזהירות וברצינות, לא פחות מהעיצוב. תקפידו שהשפה באתר תהיה מדויקת ונכונה, אם זהו אתר במספר שפות – תבדקו שבכל שפה הכול מדויק לפי הכללי הדקדוק והתחביר. בתחום התמונות תקפידו על תמונות מקוריות ושונות, לא משהו מהסטוקים שכולם משתמשים בו.

הכלל העיקרי בתוכן של אתר תדמית לעסק הוא "שביל הזהב":

  • לדבר על היתרונות שלכם, אבל לא להתרברב
  • להוסיף הרבה תמונות, אך לא להפוך את הפלטפורמה שלכם לגלריית תמונות;
  • להשתמש באנימציות אינטראקטיביות או במודלים תלת מימדיים, אך לא לעתים קרובות כל כך שזה פוגע במהירות טעינת הדפים.

האם אפשר לבנות אתר כזה בכוחות עצמנו?

כמעט כל אתר יכול להפוך לאתר תדמית לעסק, אבל אם מדובר בבניית אתר תדמית ארגוני, המטרה היא ליצור אצל הגולש תמונה, לספר לו את הסיפור שלכם. זו הסיבה לכך שאין טעם להשתמש בתבניות מוכנות שמשכפלות זו את זו. התדמית שלכם חייבת להיות ייחודית וזה דורש בניית אתר תדמית ייחודי רק בשבילכם.

גם נושא העיצוב הוא מורכב מדי בשביל שאנשים שאינם אנשי מקצוע מנוסים יתעסקו בו, במקרה של אתר תדמית לעסק. קשה למצוא שני אנשים שמסכימים על עיצוב מסוים: מה שהאחד יוצא יפה, השני מרגיש שזה יותר מדי יומרני או צבעוני, או להפך, פשוט מדי. לכן המשימה של המעצבים של האתר היא למצוא את הנקודה של האיזון, כלומר לספק את הצרכים של הלקוח ולהיענות לבקשות שונות, וליצור רושם הולם אצל רוב הגולשים שיבואו לאתר. כל זה דורש מיומנויות מיוחדות וניסיון רב.

מה צריך להכין לפני הפגישה עם נציג החברה שתבנה לנו את האתר?

  1. שם החברה, מוטו, לוגו, ספר המותג אם יש;
  2. רשימת השירותים והמוצרים הניתנים;
  3. האם יהיה תוכן מתעדכן באתר, ואם כן, מה הוא;
  4. המידע המלא ליצירת קשר, הרשתות החברתיות שאתם פעילים בהן וכו'.

מה הדרישות לאתר תדמית לעסק בימינו?

  1. מומלץ מאוד - עיצוב 100% בלעדי ויישום זהות תאגידית, אך אל תדאגו אם אתם מוגבלים בתקציב תמיד תוכלו למצוא עיצוב מתאים עבור העסק שלכם בספריית עיצובים - לדוגמא Themeforest
  2. גרפיקה אינטרנטית איכותית ומתאימה למראה, עם שימוש מושכל באפקטים חזותיים, כולל תלת מימד, אנימציה שאינה מונעת מהמשתמש לנווט באתר, אלא רק תורמת לאפקט ה"WOW".
  3. יישום טכני ללא דופי. אתר תדמית צריך לטעון במהירות, לא להאט, לעבוד במצב ללא הפסקה, להגיב באופן מיידי לכל פקודות המשתמש, וכמובן – לעבוד מהנייד באופן מושלם.
  4. מערכת ניהול תוכן אמינה ופשוטה.

אתר תדמית לעסק - מרעיון ליישום 

לצוות שלנו ניסיון רב בעיצוב ופיתוח אתרי תדמית. אנו מתחילים מהעלאת רעיונות מעניינים ומקוריים המסייעים ביצירת פרויקטים מרשימים. לכל היבט של פיתוח מוקדשת תשומת לב מרבית: העיצוב, הפונקציונליות, התוכן. כתוצאה מכך, לאחר אישור הסקיצות, אני מפתחים במהירות בדיוק את האתר שהלקוח חלם לקבל. כל השלבים נעשים בתיאום עם הלקוח ולפי הצרכים הייחודיים של העסק שלו.

מה כולל התהליך?

  • אפיון האתר: להגיע לתיאור מדויק למדי של מה שאמור להיות באתר ואיך רוצים שהוא ייראה.
  • יצירת עיצוב ייחודי התואם את הזהות התאגידית ו/ספר המותג. אם יש צורך – גם תהליך של מיתוג מחדש. בשלב הזה לוקחים בחשבון את כל ההערות של הלקוח.
  • התאמה אישית של מודולים וטפסים פונקציונליים לכל סוג של אינטראקציה עם הגולשים.
  • פיתוח בפועל, הגדרה של מערכת ניהול תוכן, ולאחר מכן הכשרה של צוות הלקוח שצריך לעבוד איתו.
  • אופטימיזציה טכנית בסיסית בהתאם לדרישות והמלצות מנועי החיפוש.
  • רישום הדומיין והאיחסון.
  • רישום אתר תדמית במנועי חיפוש מובילים ושירותי סטטיסטיקה ועוד.
  • בדיקה QA מקיפה.
  • תמיכה טכנית בתקופה הראשונה לאחר השקת הפרויקט.

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521