icn
icn
icn
img

מבט על הפעילות המתודולוגית ביותר למימוש וניהול מערכות ERP

יותר ויותר חברות מאמצות לחיקן את הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת בשוק, על מנת לנהל את הארגון בצורה יעילה ומדויקת. מערכות ERP כחלק מהפיתוחים הטכנולוגיים האלו, מאפשרים לבעלי עסקים מעקב, גיבוי ואוטומציות המקלות על העבודה השוטפת. במאמר הבא ניגע במתודולוגיות וניהול מערכות ERP.

 

img

מה זה מערכת ERP?

מערכת ERP זה בעצם ראשי התיבות של Enterprise resources planning. במילים פשוטות יותר, מדובר על מערכות לתכנון משאבים, אשר נועדו לתמוך בארגון בכל היבט של פעילות עסקית, באמצעות ריכוז נתונים ואוטומציות. אם לדוגמא התחלתן לאחרונה בתהליל בניית אתר תדמיתי, מערכת ERP תאפשר לכם לממשק בין הלידים שאספתם באתר לבין מאגר הלקוחות הקיים.

המאפיין העיקרי של כל מערכות ERP באשר הן, זה מסד הנתונים המשותף התומך במספר פונקציות שונות. לדוגמא, לאחרונה בניתם אתר תדמיתי ואתם גובים תשלום על הורדת מדריך, מערכת ה-ERP תוכל לספק חשבונית מס\קבלה ישירות למייל שהגולש הזין. 

שלבי יישום מתודולוגיית ERP

המתודולוגיה להטמעת ERP יכולה להיות מורכבת או פשוטה, זה מאוד תלוי בגודל הארגון שלכם, במורכבות הפרויקט, במערכות שכבר קיימות אצלכם בארגון וצריכות להתממשק למערכת ה-ERP ועוד.

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

לפי הפרמטרים האלו, תקבלו המלצה האם כדאי להשתמש בERP על ענן, או ב-ERP על השרת. בנוסף לכך, כמות אנשי הצוות שיהיו חלק מהפרוייקט תלוי גם בצרכים שלכם כארגון ובמודולים שאתם.

צוות הפרוייקט

צוות הפרוייקט ברוב המקרים יכלול פעם אחת צוות פנימי של הארגון עצמו, בעיקר כדי להסביר ברמה הטכנית מה הצרכים והרצונות, כמו כן ניהול החברה איתה תבחרו לעבוד. מהצד השני, יש את הצוות הטכני של החברה האחראית על הטמעת המערכת אצלכם בארגון והיישום שלה. 

בגדול, צוות הפרויקט יהיה אחראי על ההצלחה של הפרויקט, עמידה בלוחות הזמנים וכמו כן, עמידה בתקציב שהוגדר מראש. מה שכן, חשוב מאוד שהצוות המקצועי יבין מה האסטרטגיה והמטרות של הפרויקט באופן כללי. בנוסף לכך, חשוב שכל אחד מחברי הצוות בעל תפקיד וחשוב להגדיר אותו בתחילת העבודה, כמו כן מהו מדד ההצלחה?

תקציב הפרוייקט

חשוב מאוד להבין כי הטמעת מערכת ERP היא תהליך מורכב ברמה הטכנולוגית וצריך אורך רוח גם ברמת לוחות הזמנים וגם ברמת התקציב. לא פעם ולא פעמיים קורה שעולים צרכים שונים תוך כדי התהליך עצמו ואם אתם כבר נכנסים לפרויקט טכנולוגי, תעשו את זה עד הסוף. 

חשוב מאוד שהתקציב יהיה ריאלי ולא אופטימי. למה? כי לא מעט פעמים קורה שהפרויקט נגדע באמצע הדרך בגלל חוסר בתקציב וחבל. אם אתם כבר נכנסים לתהליך הזה הדבר האחרון שהייתם רוצים זה להוציא הרבה כסף אבל לא לקבל תמורה בסוף.

חשוב להבין כי העלויות הטכניות של המודולים עצמם, הרשיון לתוכנת ה-ERP וכמו כן, זמני העבודה של מפתחים ומיישמים זה לא עניין כל כך זול. מה שכן יוכל לחסוך לכם משמעותית בתקציב, זה לעבוד עם חברה מוכרת בתחום שתדע בדיוק מה היא עושה ולא "תבזבז" את הזמן על ניסוי ותהייה.

הטמעת מערכת ERP רק עם Sbitsoft

אם כבר דיברנו על מקצועיות, כדאי שנדבר קצת על מה אנחנו עושים ב-Sbitsoft. אנחנו יודעים להוביל פרויקטים טכנולוגיים קטנים וגדולים כאחד, החל מהטמעת מערכות ERP, הטמעת מערכות CRM ובכלל הטמעת מערכות טכנולוגיות וגם, בניית אתרים, הטמעת טאג מנג'ר ועוד. בקיצור, כל החדשנות העסקית שאתם צריכים, תחת קורת גג אחת.

הצוות שלנו עשה כבר עשרות פרוייקטים ולכן, מדובר על אנשי צוות מובילים בתחום, הן מבחינת ביצועים והן מבחינת הידע הנדרש.

סיכום

לסיכום, במאמר דיברנו על מתודולוגיה בהמטעת מערכות ERP בארגונים קטנים ועד גדולים. ציינו אלמנטים חשובים בתהליך וגם, הסברנו למה כל כך חשוב לבחור בחברה טכנולוגית עם ניסיון שעשתה כמה וכמה פרויקטים ועומדים מאחרויה שורה ל לקוחות מרוצים.

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521