icn
icn
icn
img

אל תתקשר אלי

במאמר זה נדבר על פתרונות טכנולוגיים חדשים אותם חברה לפיתוח SBITSOFT תוכל להציע לקהל לקוחותינו כדי להתמודד עם הדרישות לתיקון לחוק 61 לחוק הגנת הצרכן, אשר יכנס לתוקף החל מ 22.01.23 

 

img

קצת על תיקן בחוק, הרגולציה החדשה קובעת, בין היתר, מגבלות על שיחות טלפון שיווקיות, ומחייבת כל עוסק אשר מבצע שיחות שיווק אם בדרך אלקטרונית כלשהיא (כמו מייל וכו..) ואם בשיווק טלפוני לברר אם מספר הטלפון של הצרכן אליו הוא מתקשר רשום במאגר המשפטי "אל תתקשר אליי".

פירוט על הרגולציה החדשה תוכלו לקרוא באתר של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן  

החוק החדש הקרוי בפי כל "אל תתקשר אלי" ישפיע על כל מוקדי טלמרקטינג וכל מי שחושב שאפשר להתנער מהתיקון בחוק או שלא תהיה אכיפה לחוק - טועה, רשות להגנת הצרכן וסחר הוגן כבר שנים מנסה להעביר את התיקון לחוק ויוזמה להקים מאגר אל תתקשרו אלי וכעת כאשר הכוח בידיים שלהם, כל אחד מהעסקים יכול לקבל קנס מנהלי בגובה בין 25-46 אלף ₪ כל עוד הוא לא עומד בדרישות. 

אחרי סיור קטן באתר שלנו, אולי ניפגש? כתבו לנו!

נשמח לחזור אליך במשך היום

אל תתקשר אלי - אז איך ממשיכים לעבוד עם החוק החדש? 

ראשית אנו ממליצים להתייעץ עם עורך הדין של החברה ולברר איך ואם העסק שלכם מושפע מהתקנות החדשות, בנוסף עליכם להירשם בפורטל שהקימה הרשות להגנת הצרכן לסחר הוגן.

בפורטל העסקים " אל תתקשרו אלי" תוכלו לפעול בכמה דרכים כדי לבדוק אם המספר אליו אתם רוצים להתקשר מופיע במאגר או לא. 

בדיקה מספרים בודדים – תוכלו להזין מספרים בצורה ידנית ולבדוק אם הם ישנם במאגר 
בדיקה רשימת קבצים - מוגבל עד 10 מגה, למעשה מדובר על רשומה עד 20 אלף מס' טלפון, אליכם להוריד תבנית קובץ מהפורטל, להזין לקובץ מספרים בהתאם לפורמט הנקוב בהוראות המערכת ולהטעין לפורטל

המערכת תבדוק:

  • מספרים מותרים להתקשרות 
  • מספרים לא תקינים ( מדובר במספרים שגויים, לא קיימים ולא במספרים לא מחוברים) 
  • מספרים אשר נמצאים במאגר ואסור אליכם להתקשר אליהם 

בסיום תקבלו קובץ רק עם מספרים אליהם כן ניתן להתקשר ללא מספרים שגויים ולא מותרים להתקשרות. 

בדיקה רשימת קבצים באמצעות API – הדבר מועיל למעשה למי שרוצה לעשות אינטגרציה מול מערכת CRM שלהם או כל תוכנה אחרת כדי לבדוק קבצים גדולים, עד 1 מיליון רשומות או כל מספר בפרט במערכת CRM לפני שמתקשרים אל מספר. 
יתרונות וחסרונות של פורטל אל תתקשרו אלי 

ובכן, לאחר שבחנו את ידידותיות שימוש בפורטל עסקים מערכת אל תתקשרו אלי, ניתן לומר שבכללי המערכת עובדת טוב, השימוש בממשק המערכת די פשוט, זמני תגובה פורטל מהירים, אך המערכת מתאימה יותר לעסקים קטנים, ללא צוות גדול. 

חסרונות של המערכת

ניתן להיכנס למערכת ע"י הזדהות לאומית בלבד – דבר זה מקשה, למעשה אם יש לכם עובדים בחברה שאמורים להשתמש במערכת לפני שמחייגים למספר, אין באפשרותם להשתמש במערכת, כי רק אתם כי בעל העסק יכולים להיכנס לממשק ניהול בפורטל כדי לבדוק מספר אם הוא נמצא במאגר, לכן זה לא נותן לכם מענה להטמעה של תהליך חדש בארגון שלכם.
חסימה במרכזיה חכמה  - כהיום הרבה ארגונים עובדים במרכזיות חכמות, במרכזיות חכמות ישנה אפשרות לחסום מספרים אליהם לא תרצו להתקשר, ואכן זה יכל להיות פתרון טוב, אלא מה לאחר סינון של קובץ עם מספרים, כתוצאה תקבלו רק מספרים אליהם "כן" ניתן להתקשר, המשמעות לא תוכלו לחסום אותם במרכזיה, אלא אם תצליבו ב EXCEL קובץ מקורי מול קובץ התוצאות שקיבלתם מהפורטל

לסיכום, פורטל עסקים למערכת אל תתקשרו אלי, לא תהיה יעילה מספיק עבור הארגון שלכם אם אתה רוצה למזער את הסיכון  לא לעבור על החוק.

אז איזה פתרון יהיה הכי מועיל במצב הנתון

הפתרון הטוב ביותר יהיה להטמיע בחברה מערכת CRM, אם עד עכשיו עבדתם באקסל, מייל או כל כלי אחר, מהיום אתם חייבים לתעד את הכול, כל השיחות אמורות להיות מוקלטות, כל הקבצים הקשורים להתקשרות עם לקוח אמורים להיות נגישים בכל רגע נתון, כי החוק קובע כי חובת ההוכחה חלה על בית העסק ולא הצרכן, כיום בשוק יש לא מעט מערכות CRM מוכנות בעיקר אוניברסליות, אנחנו בטוחים שמהר מאד רבים מהם, יתאימו את עצמם לדרישות השוק, סביר להניח שהפונקציונלית  העיקרית שלהם תהיה בדיקה מספרים בודדים יישר ממשק ניהול של מערכת CRM במצב זה, כל נציג יוכל לבדוק את המספר אליו הוא מתקשר בלי להיכנס לפורטל המאגר  או לחלופין לבצע בדיקה אוטומטית של כל ליד בטבלה, לפני שתחליט לחייג. 

גם חברת SBITSOFT מציע מערכת CRM אך האסטרטגיה שיווקית שלנו מעט שונה, אנחנו מאמינים שכל ארגון אינדיבידואלי, הלוגיסטיקה פנים ארגונית שונה מחברה לחברה, וגם אם ישנם דברים שמאחדים את כל החברות, הצרכים של כל חברה שונים ולכן חברת SBITSOFT, בניגוד לחברות מתחרות אחרות, אשר מספקות מוצר מדף, חברתנו מספקת ללקוחותינו מספר פתרונות טכנולוגיים גם אישיים מותאמים לעסק וגם אוניברסליים באופן חלקי.

בוא נאפיין מספרי טלפון אליהם העובדים מחייגים מדי יום:

קודם כל, בואו נאפיין את הלקוחות שלכם, זה יעזור לכם למצוא עבור הארגון שלכם פתרון טכנולוגי אופטימלי  מהר יותר.

חיוג בדאטה קרה – למעשה לרוב מדובר ברשומות אותן מטעינים לחייגן אוטומטי במרכזיה, בהחלט אפשר לסנן מספרים אליהם לא ניתן להתקשר לפני טעינה למרכזיה. 

דטאות ידניות – קבצי אקסל עם מספרי טלפונים, אותם לרוב מחלקים לנציגים לצורך חיוג. אכן ניתן לסנן דאטה לפני החיוג ולהעביר לנציג, אך זה לא פותר אתכם בפני הבעיה, כי אותו מס' טלפון שלא הופיע במאגר אל תתקשרו אלי, כן יכול להופיע יום למחרת, מרגע שהלקוח נרשם למערכת אל תתקשרו אלי לוקח 15 ימים עד שהוא נכנס למאגר, לכן מספרים בדאטה ידנית צריך לבדוק מדי יום ולא רק פעם אחד.

לידים – לקוחות פוטנציאלים, אשר השאירו את הפרטים שלהם. מדובר בלקוחות שפנו מיוזמתם לעוסק ונתנו לו את הסכמתם המפורשת לכך שהוא יכול לפנות אליהם בפנייה שיווקית. שימו לכן שבדפי פרסום שלכם תופיע גילוי נאות להסכמה של לקוח לקבל דיוור פרסומי וכ"ו, אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין על איך לעשות זאת נכון,  קחו בחשבון שההסכמה של הלקוח תהיה בתוקף רק לשנה, והוא רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל רגע ביחפוץ בכך. כלומר נטל ההוכחה לעל כך שהצרכן הסכים לקבל ממכם פניה שיווקית תהיה על העוסק.

מספרים אקראיים – לרוב מדובר במספרי טלפון שהנציג קיבל כהמלצה מלקוח אחר וכדומה, מספרים אלה מומלץ לבדוק לפני שמחייגים אליהם.

לקוחות החברה – עוסק הקשור לצרכן בעסקה מתמשכת שפונה לצרכן, שימו לב ברשותכם לפנות לאותו הלקוח רק בנושא עסקה מתמשכת ולא בנוגע שדרוג, שינוי וההוספה שירותים נוספים, כדי להתקשר ללקוחות בנוגע לשירותים אחרים, על לקוח לתת לכם הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו, וגם היא תקפה לשנה בלבד, לכן מומלץ לבדוק תמיד אם לקוח נמצא במאגר אל תתקשרו אליו.

אילו פתרונות נוכל להציע עבורכם? 

אינטגרציה API – אם יש לכם מערכת CRM קוד פתוח או מערכת CRM שפותחה אישית עבורכם, הצוות שלנו יוכל לאפיין את צרכי הארגון שלכם ולהתאים פתרונות בהתאם.

שימוש במערכת CRM של חברת SBITSOFT במודל WHITE LABEL  - כאשר בתשלום חודשי מינימלי תוכלו לקבל מערכת CRM, ללא הגבלה במשתמשים, טראפיק עבודה וכ"ו וכולל מספר מודולים אוניברסליים, אשר יחסכו לכם עלויות פיתוח. בנוסף על גבי המערכת שלנו נוכל לעשות עבורכם התאמות אישיות לארגון שלכם, כך שתעבדו בדיוק איך שנוח לכם. 

להלן דוגמא למודולים אותם נוכל להציע לפיתוח עבורכם: 

  • בדיקה בודדת של מספרים דרך מערכת CRM
  • פיתוח מודול לטעינה דאטה ידנית ובדיקה מול מאגר אל תתקשרו אלי, בדיקה יום יומית אם המספר במערכת CRM נכנס למאגר אל תתקשרו אלי. 
  • בדיקה יום יומית בטבלאות לידים אם המספר אכן מופיע במאגר אל תתקשרו אלי 
  • טעינה ובדיקה של קבצים גדולים עד 1 מיליון רשומות לבדיקת מספרים מול המאגר היישר ממערכת CRM שלכם 

רוצים להתייעץ עם מומחי החברה שלנו? השאירו פרטים ונשמח לאפיין אתכם ביחד את משימה ולתת פתרון מתאים אשר יענה לצרכי הארגון שלכם!

 

 

מנהל פרויקטים ומומחה לשיווקי דיגיטל ו-UI&UX עם תואר BA בכלכלה וניסיון מקצועי של שנים רבות, השתתפתי בהצלחה במגוון פרויקטים שיווקיים לחברות ועסקים מגוונים בתעשיות שונות. מניסיוני העשיר בתחום, אני מבין את הצורך המתמיד להיות מעודכנים בטכנולוגיות ובמגמות המתעוררות בתחום השיווק הדיגיטלי, ומסוגל להתאים את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכי הלקוח. במהלך עבודתי עם לקוחות, אני מקדם שיתוף פעולה ושותפות מרוכזת ליצירת פתרונות ייעודיים ומותאמים לכל עסק. אני מאמין בגישה עמוקה למוצרים ושירותים של הלקוח, ובאיכות המתקבלת מהעבודה יחד כצוות.

ניקיטה צרופים
סמנכ"ל שיווק

מאמרים נוספים בתחום

img

רוצים לדבר איתנו? לחצו כאן

img 972508154463 img 04-8119521